Quote from Guest on 11 August 2011, 23:52Hej jag får ordentlig magknip vid simning i pool. Har inte detta problem när jag simmar i öppetvatten.
Är det någon som har några ideer om hur jag ska gå tillväga för att slippa detta?
mvh Christian
Hej jag får ordentlig magknip vid simning i pool. Har inte detta problem när jag simmar i öppetvatten.
Är det någon som har några ideer om hur jag ska gå tillväga för att slippa detta?
mvh Christian
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 00:02Sväljer du vatten?
Sväljer du vatten?
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 07:25Sväljer luft?
eller oavslappnad? (om det ens är ett ord hahhaha:D )
Sväljer luft?
eller oavslappnad? (om det ens är ett ord hahhaha:D )
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 08:41sväljer nog en del vatten och är nog inte helt avslappnad.. men det är konstigt att det inte blir så när jag simmar öppet vatten.
sväljer nog en del vatten och är nog inte helt avslappnad.. men det är konstigt att det inte blir så när jag simmar öppet vatten.
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 16:29Din mage kanske inte tål klor/brom eller vad-de-nu-sätter-i-vattnet?
Din mage kanske inte tål klor/brom eller vad-de-nu-sätter-i-vattnet?
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 10:52kan det har något att göra med alla vändning du måste göra i bassäng som du inte göra i OW?
kan det har något att göra med alla vändning du måste göra i bassäng som du inte göra i OW?
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 16:34Jag får också ont i magen när jag simmar bassäng hårt. Känns mest som halsbränna. Har ibland känt att jag får halsbränna när jag har löptränat hårt. Undrar om jag inte nånstans har läst att man blir mer sur i magen av hård träning eftersom CO2-halten stig
Jag får också ont i magen när jag simmar bassäng hårt. Känns mest som halsbränna. Har ibland känt att jag får halsbränna när jag har löptränat hårt. Undrar om jag inte nånstans har läst att man blir mer sur i magen av hård träning eftersom CO2-halten stig
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 15:36Om det är halsbränna som är problemet, så tror jag nog att kombinationen horisontellt läge och spänd bukmuskulatur är mer avgörande än kemiska förändringar.
Jag sväljer duktigt med luft när jag simmar lite längre sträckor. Det kanske hjälper flytförmågan
Om det är halsbränna som är problemet, så tror jag nog att kombinationen horisontellt läge och spänd bukmuskulatur är mer avgörande än kemiska förändringar.
Jag sväljer duktigt med luft när jag simmar lite längre sträckor. Det kanske hjälper flytförmågan