Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMalmö simmet
You need to log in to create posts and topics.

12

Open water tävling 1000/ 2000 meter

Nu går det att anmäla sig till Malmösimmet.
Själv tänkte jag passa på att testa 2000 meters loppet i år
(fast jag tyckte att det var ganska jobbigt med 1000 meter förra året
(mest för att det guppade så jag nästan blev lite småyr. Kan man bli sjösjuk av

Enligt Ryan kan man bli sjösjuk, han blev det förrförra sommaren på Vidösternsimmet 🙂

Oja, visst kan man bli det!
Jag blir sällan (aldrig) sjösjuk, men min fru blir lätt sjösjuk. Speciellt om det går dyningar. Insjövågor är hon inte känslig för. Hon är mycket erfaren simmare så det handlar inte om ovana. Det är nog bara "otur" om man har l

i Vidöstern jag tror det handlade om ovana att var ute i 6 tim

men jag upplevde lite sjösjuk känsel i Malmösimmet då man kan ser botten hela tiden och med vågar var man upp och ner. jag var tvungen att blunda eller titta mer framåt än jag brukar göra

Ett tips om man lätt blir yr är att simma med öronproppar, kan hjälpa lite.

För min del det handla om rörelse av huvud inte vatten. Jag klarade 23-24km på 6 tim i år utan problem, men förra kräktes jag efter 18km och bli yr på malmösimmet under min insim då det var en kombination av att kunna ser botten och fast land gå upp och n

Konstigt att man kan bli sjösjuk när man simmar. Blir ALDRIG det när jag åker båt. Förra året fick jag köra lite bröstsim när jag började bli yr. Min pålan var att köra lite mer OW i år innan tävlingen och på så sätt försöka vänja mig lite.

Någon som tes

Någon som har bra tips på vad man ska tänka på när man köper våtdräkt?
Har aldrig ens provat en...

Anne, var i alla fall noga med att inte köpa en för stor våtdräkt - glappar den mot kroppen riskerar du att få in kallvatten.
Min tumregel brukar vara: Kan du stänga dräkten - oavsett ansträngning det kräver - kan den inte vara för liten 😉

12