Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMalmöSimmet
You need to log in to create posts and topics.

12

1000m och 2000m

Läs mer: http://www.malmosimmet.se/

Anmälde till 2000m snabb. Perfekt uppvärmning till Malmö Triathlon dagen efter

Anmäld till 2000 "motionär" perfekt träningsmål för en anann att ha 😉

Hmmm. Är lite sugen på att anmäla mig....Kunde ju vara kul att testa på en OW tävling.

Nu HAR jag anmält mig. Får bli 1000 meter i vanliga gruppen eftersom det är första gången jag simmar Open Water. Ska bli skitkul!!!

Kul Anne! Det tog jag också förra året för att känna på det hela lite 🙂

Mmmm. Känns bra att börja med. Är det kallt i vattnet blir man ordentligt frusen om man simmar 2000, tycker jag, men 1000 borde inte vara några problem även om man inte har våtdräkt. ^_^

Kom på 29:e plats vilket jag är jättenöjd med eftersom jag aldrig simmat OW innan.
Tyckte det var en jätterolig tävling och satsar på att ställa upp nästa år också- då antingen i snabba gruppen eller 2000 meters loppet (simmade 1000 meter i långsamma grup

5:a i den 2000m. Nöjd med placering men trodde jag skulle simma minst 1-2 min snabbare. 500-1500m var mycket mer motvind än jag har haft chans att träna i. Men det var bra då det lär bli ännu värre på lördag när jag simma 21km

Tror inte du ska va alltför missnöjd med tiden Ryan 😉
Om man jämför tiderna från förra året på 2000m och kollar på de som simmade i år också så hade de flesta minst 4 minuter sämre i år. Jag var inte med förra året men det verkar som banan blev lite län

12