Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMalmösimmet Open Water
You need to log in to create posts and topics.

12

MalmöSimmet Open Water Simtävling

Open Water MalmöMalmöSimmet är en Öppet Vatten-tävling i Malmö, kallas även "open water" simning. 21:a juli 2012 är premiärsimmet.

Man kan välja mellan att simma 1.000 eller 2.000 meter i Öresunds vatten. Start och mål

anmälde till 2000m snabb start grupp. det var bra med en tävling till i juli bara två veckor efter Vansbro. annars risken var att jag skulle vila ett par dagar efteråt.

nu har jag tre inplanerat OW. Vansbro, detta och Vidösternsimmet.

Vi få ser när O

Ca75-80 anmälde till 2000m snabbt! Vädert ser ut som det kan var bra på lördag

Väl mött imorgon! Hoppas det blir lite mindre vågor än igår..

Men vågor är en fördel till oss som träna OW mot de som bara simma i bassäng 😉

En riktig bra tävling idag! Längtar redan till nästa år.

Kan rekommendera till alla som vill prova OW simning utan trängsel.

Snygg medaljer och t-shirt!

Resultat lista
http://www.est.se/results/res_malmosim.pdf

Alla verkar väldigt nöjda med sina tider. Kan det vara så att banan var lite kort?

jag snittade

1:11 i Jönköping över 1400m
1:10 i Vansbro över 3km
1:10.6 i Malmö

jag tror den 2000m bana var inom normal fel för en OW tävling alltså 1900-2100m. siste 400m gick snabbt då man kunde glida på vågor.

däremot vet jag inte om den 1000m ban

Under informationen innan det var dags att hoppa i nämnde de att det var 500 m från sista bojen till mål men det tror jag inte att det var. Men det kan vara en generalisering från hans sida, lättare att ta istället för "De sista 426 metrarna".

Men annars

Vet inte om det var arrangerat från arrangörens sida eller bara en kul tillfällighet men jag körde 2k banan, vid sista bojen "längst bort" från starten för 2k banan "vid djuphavsbadet" så såg jag en vit pil inristad i botten som gav riktning för simmet. D

12