Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Vinmaran

Det finns ganska många vinmaror. 🙂

Låter kul. Medoc har ju börjat bli så stort och jag känner att det kan räcka med att ha sprungit en gång. Kan du tipsa om var och när dessa andra vinmaror går?

Sverige? 🙁

Kanske beror på att vi har få vingårdar här i landet.

Fast faktum är att när jag sprang Full Moon Race i somras utmed österlenkusten så hallucinerade jag någonstans där på natten om att det skulle vara trevligt med ett cidermaraton - Marathon du Kivik?!

Vi har väl för fan systembolag!

Ja. Min fru ordnade ett slags vinmarathon i fjol för andra året utanför Sundsvall där vin flödade. Sträckan var den lite udda 1/3 dels marathon. Det var bara för kvinnor.

Tror jag läste nånstans att man hade börjat göra vin av vinbär på Åland. Så där finns det kanske utsikter med en Maratona de Alandia...Ska Googla på saken för att kolla upp det hela. Har för mig att artikeln handlade om vinprovning utrikes typ...?????

Reimersholmes Brännvinsmarathon!

http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=694310

Tyvärr blev det 48,5 varv 🙁

Fast det går att springa utmed vattnet runt Reimersholme och då blir det ju lite färre varv = färre vätskestopp i rundningstältet.

Alternativt kan man förlänga slingan lite grann och göra den mer kuperad genom att springa ut på Långholmen upp till Carlhä

12