Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att springa Sthlm Marathon 2 veckor innan Vätternrunda men är osäker på om man hinner återhämta sig mellan loppen? jag är sugen på bägge loppen och funderar på att träna 2 löppas + 1 cykelpass per vecka och att de olika passen ändå kan dra nyt

Äsch, kör så det ryker och ha det så kul. Det kommer att gå jättebra.

Det är klart att allting går men jag skulle också säga att det hänger ihop med hur mycket du har tränat innan och vilken målsättning du har för Vättern. Ska du försöka persa på VR är det inget jag skulle rekommendera. Normalt tar det ca 4 v för kroppen at

Som redan sägs. Är du hyfsad tränad för det och inte tar i allt vad du kan på maran och inte heller har jätteambitioner för VR. Så är det inga problem.
2 veckor är rätt lång tid och kroppen är en fantastisk maskin.

Om det är viktigt för dig att cykla VR hade jag inte gjort detta. Tvärtom med VR 2 veckor för maran hade jag däremot lätt gjort för cyklingen sliter mkt mindre än löpningen.

En mara kan slita oerhört mycket. Sprang i söndags i Athen och jag kan inte gå o

Som många redan skrivit. Det beror på målsättningen. Men inte bara det. Nej målsättningen i förhållande till kapacitet. D.v.s. det häger på annsättningen.

Själv cyklade jag 157 dagar i rad nu i våras/somras och det gick utmärkt. Tom. att cykla dagen eft

Ouch låter ju inte bra det blir en tuff månad 🙂
Marathon
VR
IM Klagenfurt

Har väl rätt stora mål på alla 3 loppen.

Måste ta reda på hur man återhämtar sig snabbast.