Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

För Svenska Marathonsällskapets medlemmar! (skynda på att bli medlem här: http://www.marathonsallskapet.se/formmail/nymedlem.shtml)

--------

Välkommen att fira Marathonsällskapet 61 år med oss den 23 mars!!!

Fredagen den 22 mars är det på dagen 61 år s

Det surrades något om en möjlighet att springa runt i Älvsjö-terrängen strax före årsmötet som hålls där. Själv har jag inte tid att vara med på detta utan kommer istället att slå en vid lov runt Drevviken tidigt i morgon.

Ja, jag såg också möjligheten till gemensam löpning i Älvsjö. Jag har tänkt springa 42 km. Men om det ska bli någon gemensam start vore det bra med en starttid! Någon som vet???

Om två år blir det kul. Då kan man springa 63 km i form av 42 + 21 km.

Glöm inte de sista 0.293 km! Jag sprang 63.2 km en gång och det retar mig fortfarande...

Plus 42 + 21 meter om det skall kallas officiellt riktigt. ??????????????

Plus några hundra meters tillägg för att kompensera för GPS:ens felmarginal om man använder en sådan.

Jag fixade förresten min runda i morse. Bitande kallt när jag startade strax före 7:00 men dagsmeja när jag gick i mål. Ska bli intressant att se om detta var en smart förberedelse inför Premiärmilen i morgon där jag verkar vara anmäld till tävlingsklass-

23-3-2013: 21,1K (1:59:36). (30,41K 2:52:30). Det skulle ha varit kul att springa 42,2K, men jag ville ha en snus...