Quote from Guest on 8 June 2014, 19:20Vi är några pensionärer som cyklar för motionens och nöjets skull. Så här års
kommer vi upp i cykelrundor om 10-15 mil. Vi har gott om tid för pauser.
Någon yttrade under en runda: Undrar vad som är det bästa (optimala) mat- och dryckesintaget före, unde
Vi är några pensionärer som cyklar för motionens och nöjets skull. Så här års
kommer vi upp i cykelrundor om 10-15 mil. Vi har gott om tid för pauser.
Någon yttrade under en runda: Undrar vad som är det bästa (optimala) mat- och dryckesintaget före, unde
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 19:30Före, en standard frukost som man vet magen trivs med.
Under, låter som ni har gott om tid, kanske 2 fikastopp 😀
Efter, jag föredrar att blanda till en recovery dricka, använder Self active whey gainer jordgubb. Blanda med mjölk, milkshake klass på den
Före, en standard frukost som man vet magen trivs med.
Under, låter som ni har gott om tid, kanske 2 fikastopp 😀
Efter, jag föredrar att blanda till en recovery dricka, använder Self active whey gainer jordgubb. Blanda med mjölk, milkshake klass på den
Quote from Funbeat user on 8 June 2014, 21:49Frukost någon timma innan turen.
Något välplanerat fikastopp - kaffe å morotskaka är en av mina favoriter:-)
Jag brukade ha med mig gel, powerbars etc. Men nu ska jag prova något nytt: Torkade aprikoser, nötter mm som jag blandar ihop i en plastpåse och k
Frukost någon timma innan turen.
Något välplanerat fikastopp - kaffe å morotskaka är en av mina favoriter:-)
Jag brukade ha med mig gel, powerbars etc. Men nu ska jag prova något nytt: Torkade aprikoser, nötter mm som jag blandar ihop i en plastpåse och k
Quote from Funbeat user on 9 June 2014, 07:55Ett par hederliga bananer i ryggfickorna är gott att ha under färden.
Ett par hederliga bananer i ryggfickorna är gott att ha under färden.
Quote from Mattias Johansson on 9 June 2014, 08:1010-15 mil inget större.
Lite sportdryck i vattenflaskorna och vatten i camelback.
Är det inte så varmt blir det par snickers i ryggfickorna. Över 20 grader blir det banan då snickersen kladdar. Brukar även ha någon gel i fickan ifall…Under 15 mil stanna
10-15 mil inget större.
Lite sportdryck i vattenflaskorna och vatten i camelback.
Är det inte så varmt blir det par snickers i ryggfickorna. Över 20 grader blir det banan då snickersen kladdar. Brukar även ha någon gel i fickan ifall…
Under 15 mil stanna
Quote from Funbeat user on 9 June 2014, 09:58Beror ju lite på rundan, brukar köra med en bra måltid en timmer eller så innan rundan, under själva rundan sällan något, ibland en energibar eller banan, och sedan igen då jag kommit hem en tillräcklig middag/lunch 😉
Beror ju lite på rundan, brukar köra med en bra måltid en timmer eller så innan rundan, under själva rundan sällan något, ibland en energibar eller banan, och sedan igen då jag kommit hem en tillräcklig middag/lunch 😉
Quote from Funbeat user on 9 June 2014, 22:49"Undrar vad som är det bästa (optimala) mat- och dryckesintaget före, under och efter en runda?"
Ska man verkligen svara på den frågan. Vad som är det optimala att tillföra kroppen, Ja då behöver man lite mer info och det och om alla och en var av er som
"Undrar vad som är det bästa (optimala) mat- och dryckesintaget före, under och efter en runda?"
Ska man verkligen svara på den frågan. Vad som är det optimala att tillföra kroppen, Ja då behöver man lite mer info och det och om alla och en var av er som
Quote from Funbeat user on 11 June 2014, 15:25bananer, kexchoklad, smörgåsar (kaviar är bättre än ostskivor...den sitter fast:))
bananer, kexchoklad, smörgåsar (kaviar är bättre än ostskivor...den sitter fast:))
Quote from Funbeat user on 11 June 2014, 17:43Rullade pannkakor med t ex syltfyllning är ett alternativ. Lättätna under färd kalla o rullade.
Rullade pannkakor med t ex syltfyllning är ett alternativ. Lättätna under färd kalla o rullade.
Quote from Funbeat user on 11 June 2014, 18:09Så här långt verkar svaret vara: "Vanlig" mat före och efter rundan. Vatten och någon form av energi, företrädesvis kolhydrater, under rundan.
Jo, P, det är sociala cykelrundor. Och jag förstår att det inte går att precisera svaren utifrån den generella
Så här långt verkar svaret vara: "Vanlig" mat före och efter rundan. Vatten och någon form av energi, företrädesvis kolhydrater, under rundan.
Jo, P, det är sociala cykelrundor. Och jag förstår att det inte går att precisera svaren utifrån den generella