Quote from Guest on 22 August 2008, 23:47Fixa vikt under vintern, sade vi? För mig var senaste vintern den effektivaste perioden för viktnedgång. Jag vägde ca 92-93kg vid utgången av cykelsäsongen -07 och 82kg när jag började säsongen april -08. Sedan juni har jag legat på 77-78kg.
Fixa vikt under vintern, sade vi? För mig var senaste vintern den effektivaste perioden för viktnedgång. Jag vägde ca 92-93kg vid utgången av cykelsäsongen -07 och 82kg när jag började säsongen april -08. Sedan juni har jag legat på 77-78kg.
Quote from Funbeat user on 22 August 2008, 23:57Tja! Jag klistrar in texten från messet här.
Det första jag konstaterat som lyckad vinterkost; Ett stadigt mål frukost, rejält tilltagen lunch (avseende komplement med frukt&grönsaker). Minimal eller ingen middag. Enstaka macka med pålägg på kvällen för
Tja! Jag klistrar in texten från messet här.
Det första jag konstaterat som lyckad vinterkost; Ett stadigt mål frukost, rejält tilltagen lunch (avseende komplement med frukt&grönsaker). Minimal eller ingen middag. Enstaka macka med pålägg på kvällen för
Quote from Funbeat user on 22 August 2008, 23:57Sök reda på sockerfällor och konsekvent hålla dem borta från huvudet. Kolla särskilt sådant man omedvetet kan få i sig mycket av, t.ex. juice. Sås är ju rejält energirikt, men inget man "råkar" låta slinka ned.
Sök reda på sockerfällor och konsekvent hålla dem borta från huvudet. Kolla särskilt sådant man omedvetet kan få i sig mycket av, t.ex. juice. Sås är ju rejält energirikt, men inget man "råkar" låta slinka ned.
Quote from Funbeat user on 25 August 2008, 15:37Låterlite jobbigt att skippa middagen, eller ersätta den..
Jag ska nog gå och köpa en våg som nr 1. Jag väger i dagsläget ca 76 kilo skulle jag tro. När jag körde Finnmarksturen som bäst vägde jag ca 73 kilo. Faktum var att de där extra kilona märktes väl
Låterlite jobbigt att skippa middagen, eller ersätta den..
Jag ska nog gå och köpa en våg som nr 1. Jag väger i dagsläget ca 76 kilo skulle jag tro. När jag körde Finnmarksturen som bäst vägde jag ca 73 kilo. Faktum var att de där extra kilona märktes väl
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 18:32Skaffa en våg!
Själv tvingades jag tillåta en smula besatthet, för att hitta källor till dagliga / timbaserade förändringar i vikten. Men jag är ju inte särskilt behärskad av mig..
I perioder innebar det alltså många vägningar.
Exempel: Tunga muskelpas
Skaffa en våg!
Själv tvingades jag tillåta en smula besatthet, för att hitta källor till dagliga / timbaserade förändringar i vikten. Men jag är ju inte särskilt behärskad av mig..
I perioder innebar det alltså många vägningar.
Exempel: Tunga muskelpas
Quote from Funbeat user on 28 August 2008, 15:05Kanske jag ska skippa vikten och bara äta sunt, jag har ju i dagsläget ingen direkt övervikt.
Kanske jag ska skippa vikten och bara äta sunt, jag har ju i dagsläget ingen direkt övervikt.
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 08:46När tittar man på många av proffsen, ligger de på mellan 100-120 minus sin kroppslängd. Nu står det väl också i deras "jobb" att inget hinner stanna kvar.
HPB klargör att kroppens uppbyggnad med samma längd kan vara både underviktig och normalviktig, fas
När tittar man på många av proffsen, ligger de på mellan 100-120 minus sin kroppslängd. Nu står det väl också i deras "jobb" att inget hinner stanna kvar.
HPB klargör att kroppens uppbyggnad med samma längd kan vara både underviktig och normalviktig, fas
Quote from Funbeat user on 8 September 2008, 16:08Ja, något anorexia träsk blir det nog inte, men jag tror jag känner min kropp så pass väl. 2005 vägde jag ca 73 kilo och jag har väl aldrig kört så bra i hela mitt liv.
Jag tror nog att jag inte behöver gå under det.
Ja, något anorexia träsk blir det nog inte, men jag tror jag känner min kropp så pass väl. 2005 vägde jag ca 73 kilo och jag har väl aldrig kört så bra i hela mitt liv.
Jag tror nog att jag inte behöver gå under det.
Quote from Funbeat user on 10 September 2008, 10:35Fundera på vad och hur du tränade det året! För inte ligger dina prestationer i huruvida du väger 73 eller 76kg.
Startar du ett helhjärtat träningsupplägg mot våren kommer du antagligen gå ned i vikt per automatik. Träningsmängden bör då bli sådan att du
Fundera på vad och hur du tränade det året! För inte ligger dina prestationer i huruvida du väger 73 eller 76kg.
Startar du ett helhjärtat träningsupplägg mot våren kommer du antagligen gå ned i vikt per automatik. Träningsmängden bör då bli sådan att du