Quote from Guest on 26 June 2009, 12:55Hej
Jag ska uppdatera min cykel med ett par nya hjul. Efter pratat med cykelaffärer och kollat runt på internet har jag kommit fram till två intressanta hjul.
Mavic Ksyrium Elite och Fulcrum Racing 3, dessa två ska vara likvärdiga i prestanda men Mavi
Hej
Jag ska uppdatera min cykel med ett par nya hjul. Efter pratat med cykelaffärer och kollat runt på internet har jag kommit fram till två intressanta hjul.
Mavic Ksyrium Elite och Fulcrum Racing 3, dessa två ska vara likvärdiga i prestanda men Mavi
Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 13:05http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=189229
Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 13:29Hej,
Jag tittade själv på hjul i ungefär den prisklassen under våren och valde till slut Shimano DuraAce C24-hjulen. Ett lätt och styvt hjul i en blandning av kolfiber och aluminium. Om du inte, som vissa, har en fobi mot Shimano skulle jag rekommendera e
Hej,
Jag tittade själv på hjul i ungefär den prisklassen under våren och valde till slut Shimano DuraAce C24-hjulen. Ett lätt och styvt hjul i en blandning av kolfiber och aluminium. Om du inte, som vissa, har en fobi mot Shimano skulle jag rekommendera e
Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 13:57Är mycket nöjd med mina Mavic Ksyrium Elite. Kriterierna för köpet var med betoning på stabilitet (finns annat hos mig att ta itu med om jag vill bli snabbare/lättare). Känns mycket bra i kurvor men ta i beaktande att jag inte direkt hör till vinthundarna
Är mycket nöjd med mina Mavic Ksyrium Elite. Kriterierna för köpet var med betoning på stabilitet (finns annat hos mig att ta itu med om jag vill bli snabbare/lättare). Känns mycket bra i kurvor men ta i beaktande att jag inte direkt hör till vinthundarna
Quote from Berit Bengtson on 26 June 2009, 14:31Vare sig Ksyrium Elite och Fulcrum 3 är särskilt märkvärdiga hjul, åtminstone inte map sådant som låg vikt och hög stabilitet.
Handbyggda hjul med tex OpenPro-fälgar, DT-ekrar och Ultegra-nav kan vara både lättare o ffa stabilare.Även de dyra DA 7850-hj
Vare sig Ksyrium Elite och Fulcrum 3 är särskilt märkvärdiga hjul, åtminstone inte map sådant som låg vikt och hög stabilitet.
Handbyggda hjul med tex OpenPro-fälgar, DT-ekrar och Ultegra-nav kan vara både lättare o ffa stabilare.
Även de dyra DA 7850-hj
Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 14:33Jag har ett par Ksyrium Elite och ett par Fulcrum racing 1. Båda är väldigt bra och sköna hjul. Jag har inte prövat trean men skillnaden är nog inte så jättestor. Hur det är med underhåll vet jag inte eftersom Fulcrumhjulen bara är ett år gamla och Elite-
Jag har ett par Ksyrium Elite och ett par Fulcrum racing 1. Båda är väldigt bra och sköna hjul. Jag har inte prövat trean men skillnaden är nog inte så jättestor. Hur det är med underhåll vet jag inte eftersom Fulcrumhjulen bara är ett år gamla och Elite-
Quote from Funbeat user on 26 June 2009, 15:16Ksyrium elite är väldigt starka och stabila hjul som många lite tyngre spurtare gärna kör med.
För de som gillar att rikta hjul så finns det andra möjligheter.
Ksyrium elite är väldigt starka och stabila hjul som många lite tyngre spurtare gärna kör med.
För de som gillar att rikta hjul så finns det andra möjligheter.