Quote from Guest on 30 March 2007, 10:16Även om det kanske skiljer, jag har en Cateye Mity 8, är det någon som vet hur den beräknar medelhastigheten..?
Jag tänkte bara inför VR hur mycket tilltro och vilken relation man skall ha till det värdet ? Dvs, vilket tidsspann det täcker osv....Mvh Jo
Även om det kanske skiljer, jag har en Cateye Mity 8, är det någon som vet hur den beräknar medelhastigheten..?
Jag tänkte bara inför VR hur mycket tilltro och vilken relation man skall ha till det värdet ? Dvs, vilket tidsspann det täcker osv....
Mvh Jo
Quote from Mikaela Lexén on 30 March 2007, 10:26Allt hänger på hur noga du är att ange ditt hjuls rullomkrets. Stämmer den så stämmer allt, hastighet, sträcka och snittfart.
Det bästa sättet är att göra ett kritstreck på däcket och marken, rulla ett varv (helst sittande på cykeln) till kritstrecket är
Allt hänger på hur noga du är att ange ditt hjuls rullomkrets. Stämmer den så stämmer allt, hastighet, sträcka och snittfart.
Det bästa sättet är att göra ett kritstreck på däcket och marken, rulla ett varv (helst sittande på cykeln) till kritstrecket är
Quote from Camilla Höög on 30 March 2007, 11:19Själva beräkningen av medelhastighet är väldigt enkel och fungerar likadant på alla cykeldatorer:
totala sträckan/totala tidenSen är det väldigt noga att man mäter upp hjulets omkrets precis som beskrivet här ovan. Jag mätte först upp hjulet genom att r
Själva beräkningen av medelhastighet är väldigt enkel och fungerar likadant på alla cykeldatorer:
totala sträckan/totala tiden
Sen är det väldigt noga att man mäter upp hjulets omkrets precis som beskrivet här ovan. Jag mätte först upp hjulet genom att r
Quote from Berit Bengtson on 30 March 2007, 15:27Anders Andersson skrev:
> Ett annat alternativ som jag körde med förra året var att mäta
> upp hjulet och sedan när jag var ute och tränade så jämförde
> jag med träningskompisars körda sträcka och så tog jag
> medelvärdet av allas och korrigerade min
Anders Andersson skrev:
> Ett annat alternativ som jag körde med förra året var att mäta
> upp hjulet och sedan när jag var ute och tränade så jämförde
> jag med träningskompisars körda sträcka och så tog jag
> medelvärdet av allas och korrigerade min
Quote from Funbeat user on 6 April 2007, 18:59Varför är det så viktigt med en 100% rätt inställd cykeldator? Det är cykel vi håller på med och inte kärnfysik.
/Pär
Varför är det så viktigt med en 100% rätt inställd cykeldator? Det är cykel vi håller på med och inte kärnfysik.
/Pär
Quote from Camilla Höög on 6 April 2007, 20:29100% är inte ett måste, men om man har satt upp ett mål med ett långlopp så är det bra att ha rätt värden för att inte köra för långsamt eller för snabbt i början av loppet.
...och om man ändå håller på och ställer in värdet så är det väl lika bra att gör
100% är inte ett måste, men om man har satt upp ett mål med ett långlopp så är det bra att ha rätt värden för att inte köra för långsamt eller för snabbt i början av loppet.
...och om man ändå håller på och ställer in värdet så är det väl lika bra att gör
Quote from Emma Sjöberg on 6 April 2007, 22:13Jag vet.. Vättern är 300 km.. så kör den.. får du EXAKT 300 km.. då har du rätt 🙂 🙂 😉
Jag vet.. Vättern är 300 km.. så kör den.. får du EXAKT 300 km.. då har du rätt 🙂 🙂 😉
Quote from Mikaela Lexén on 6 April 2007, 22:40>Silva
Vem säger att vätternrundan är exakt 300 km ?
>Silva
Vem säger att vätternrundan är exakt 300 km ?
Quote from Emma Sjöberg on 6 April 2007, 22:55Typ Vätternrundans Kansli... Man vi som kört några gånger har ju varit med om annat.. MEN jag tror iaf att större delen av VRs alla rundor varit ungefär 30 mil.. dvs.. får du 35 mil har du fel på mätaren 🙂
Typ Vätternrundans Kansli... Man vi som kört några gånger har ju varit med om annat.. MEN jag tror iaf att större delen av VRs alla rundor varit ungefär 30 mil.. dvs.. får du 35 mil har du fel på mätaren 🙂
Quote from Funbeat user on 6 April 2007, 23:13Japps jag har ju i gruppen "Vätternrundan" så omsorgsfullt klickat mig fram runt hela vättern på smågatsnivå för att få så exakt mätning som möjligt. Den säger "293,57 km". Lägger man till vingelförmån och omvägar inne i depåerna och i värsta fall en vänd
Japps jag har ju i gruppen "Vätternrundan" så omsorgsfullt klickat mig fram runt hela vättern på smågatsnivå för att få så exakt mätning som möjligt. Den säger "293,57 km". Lägger man till vingelförmån och omvägar inne i depåerna och i värsta fall en vänd