Quote from Guest on 29 September 2011, 10:54"Igår toppade DN med att cyklisterna lever farligt i trafiken. Den enda trafikantgrupp vars olyckor ökar. I somras klämde Aftonbladet till med att det är sex gånger farligare att cykla än att åka MC. Med den logiken kan man säga att det är farligare att c
"Igår toppade DN med att cyklisterna lever farligt i trafiken. Den enda trafikantgrupp vars olyckor ökar. I somras klämde Aftonbladet till med att det är sex gånger farligare att cykla än att åka MC. Med den logiken kan man säga att det är farligare att c
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 11:04Bra skrivet, jag kan i alla fall inte hitta sjävla undersökningen som IF har gjort utan bara deras press-release, och det är förmodligen som DN har använt som underlag också. Läser man IFs press-release finns det ingen värdering av siffrorna på det sätt s
Bra skrivet, jag kan i alla fall inte hitta sjävla undersökningen som IF har gjort utan bara deras press-release, och det är förmodligen som DN har använt som underlag också. Läser man IFs press-release finns det ingen värdering av siffrorna på det sätt s
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 11:10Tycker det är ett psykologiskt fenomen att så fort en bilist sätter sig på cykel så slutar plötsligt att trafikreglerna att gälla denne.
Tycker det är ett psykologiskt fenomen att så fort en bilist sätter sig på cykel så slutar plötsligt att trafikreglerna att gälla denne.
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 11:25Det hade varit både skojigt och oväntat om fotgängare hade angett andra fotgängare som störst faror i trafiken.
Personligen tycker jag cyklister är den största faran. Detta oavsett om jag själv cyklar, sitter i en bil eller promenerar.
Anledningen är att
Det hade varit både skojigt och oväntat om fotgängare hade angett andra fotgängare som störst faror i trafiken.
Personligen tycker jag cyklister är den största faran. Detta oavsett om jag själv cyklar, sitter i en bil eller promenerar.
Anledningen är att
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 11:33Hastigheten kanske inte är så hög när allt kommer omkring, men den varierar kolossalt mycket ifrån cyklist till cyklist till skillnad ifrån bilar som är mer förutsägbara.
Hastigheten kanske inte är så hög när allt kommer omkring, men den varierar kolossalt mycket ifrån cyklist till cyklist till skillnad ifrån bilar som är mer förutsägbara.
Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2011, 12:18Tja, cyklisterna har ju blivit uppfostrade att cykla är som att gå, eftersom cykelbanor byggs på trottoarer och gemensamt med gående. Politkerna har gett signalen att cykla är som att gå.
Så cyklisterna gör ju bara som de blivit lärda. Sen att det bryte
Tja, cyklisterna har ju blivit uppfostrade att cykla är som att gå, eftersom cykelbanor byggs på trottoarer och gemensamt med gående. Politkerna har gett signalen att cykla är som att gå.
Så cyklisterna gör ju bara som de blivit lärda. Sen att det bryte
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 12:27Jag misstänker att cyklister väljer att inte stanna för att det sparar energi. Det är bekvämare att chansa lite och behålla sin fart.
Jag misstänker att cyklister väljer att inte stanna för att det sparar energi. Det är bekvämare att chansa lite och behålla sin fart.
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 12:39Rätt kul. Jag har en enkät i ett kuvert jag ska iväg och posta. Det är en reseenkät från kommunen. De undrar vilka resor jag företog i måndags, varför jag gjorde dem och hur.
Lustigt nog frågar den INTE hur långa de var. Iaf är det cykeltransporter med 😉
Rätt kul. Jag har en enkät i ett kuvert jag ska iväg och posta. Det är en reseenkät från kommunen. De undrar vilka resor jag företog i måndags, varför jag gjorde dem och hur.
Lustigt nog frågar den INTE hur långa de var. Iaf är det cykeltransporter med 😉