Quote from Guest on 4 January 2011, 13:33Hej,
Mitt cykelmekande är på en ganska låg nivå, och inskränker sig till väl till rengöring, smörjning, laga punkteringar, justera bromsar och växlar, kedjebyte.
Skulle jag ha nytta av ett mekställ eller är det mer för dem högre upp i värdekedjan? Vill
Hej,
Mitt cykelmekande är på en ganska låg nivå, och inskränker sig till väl till rengöring, smörjning, laga punkteringar, justera bromsar och växlar, kedjebyte.
Skulle jag ha nytta av ett mekställ eller är det mer för dem högre upp i värdekedjan? Vill
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 13:43Jag har ett mekställ just för att kunna tvätta, smörja och fixa däcken på rätt höjd.
Det är bekvämt!
Jag har ett mekställ just för att kunna tvätta, smörja och fixa däcken på rätt höjd.
Det är bekvämt!
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 13:50Jag mekar hemma till husbehov (så långt kunnande, nykenhet och lådan med specialverktyg tillåter), och mekstället är min bäste vän. Cykeln sitter stadigt och på en vettig arbetshöjd. Det finns många bra varianter att välja på, själv kör jag med ett från B
Jag mekar hemma till husbehov (så långt kunnande, nykenhet och lådan med specialverktyg tillåter), och mekstället är min bäste vän. Cykeln sitter stadigt och på en vettig arbetshöjd. Det finns många bra varianter att välja på, själv kör jag med ett från B
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 14:53Jag har betydligt bättre vänner än mitt mekställ.
Jag har betydligt bättre vänner än mitt mekställ.
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 15:00En budgetvariant är att hänga cykeln i två linor från innertaket MEN nackdelen är att cykeln dinglar runt när man mekar med den.
En budgetvariant är att hänga cykeln i två linor från innertaket MEN nackdelen är att cykeln dinglar runt när man mekar med den.
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 15:08Självklart!
Självklart!
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 15:15Jag har kört med ett enklare butiksställ fram tills nu, för det gick sönder igår. Det har fungerat bra, men de är nog inte byggda för ändamålet.
Otroligt skönt att kunna få upp bakhjulet i luften så att man kan serva och justera växlar på egen hand.
F
Jag har kört med ett enklare butiksställ fram tills nu, för det gick sönder igår. Det har fungerat bra, men de är nog inte byggda för ändamålet.
Otroligt skönt att kunna få upp bakhjulet i luften så att man kan serva och justera växlar på egen hand.
F
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 16:07http://www.parktool.com/product/deluxe-single-arm-repair-stand-2
http://www.parktool.com/product/deluxe-single-arm-repair-stand-2
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 16:17Jag skulle nog föredra en modell som man inte måste bulta i golvet.
Jag skulle nog föredra en modell som man inte måste bulta i golvet.
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 16:19Du kan fästa den i en platta.
Du kan fästa den i en platta.