Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har någon upplevt det?

Jag har en 405 CX som jag inte använt på ett tag och så klart blev batteriet helt tomt, jag laddade det och efter tre dagar sprang jag ett pass på ungefär 45 minuter. Efter passet visade det 100 % fortfarande. Jag sprang ett pass

Jag har nog nåt liknande.

Min 310 XT står alltid på 100%

Jag tror det kan bero på att du kört batteriet tomt. Min klocka flippade ut helt, stod på 0% mest hela tiden, men så fort jag laddade den så visade den direkt 100% sen visade den 100% tills den plötsligt dör efter jag sprungit i en kvart. Men det löste si

Mitt batteri har varit på 100% sen jag fick den och har aldrig laddats ur.

Jack: Jag tror som Karin att den kommer att "gå in sig".

elast.: Har du använt gps funktionen? Det brukar göra att batteriet laddas ur ganska snabbt, ca 8 timmar, på min 405.

Kollade precis på garmins hemsida där står det att 310XT har 20 timmars batte

Jag har alltid GPS igång. Utom en gång när jag sprang på rullband.

Jag har ju laddat den såklart, jag använder klockan många timmar varje vecka. Men den har aldrig laddat ur och det står alltid "100%" i fönstret när den laddar.

Elast: Du skulle kunna testa att låta klockan ladda ur helt och sedan ladda upp den helt. Kan vara så att klockan behöver det för att justera mätaren eller nåt liknande.

Edit: Det gäller föresten dig också Jack.

Tack alla för svaren, det verkar som att klockan har läkt sig efter några laddningar.