Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Efter att ha fungerat perfekt i drygt ett år började min GF405 att bråka. Den stänger av sig och rebootar mitt under ett pass, och detta händer även om den är helt nyladdad så det verkar inte vara ett batteriproblem.

Någon som varit med om detta? Finns d

Min håller på att strula på liknande sätt. Har provat att ladda upp ny p-vara utan resultat. Lämna tebaka skiten, eller acceptera att nya grejer har barnsjukdomar. Nya 410 ska tydligen fungera bättre!

Börja med att göra en hård reset, eller clear user data som det verkar stå i manualen och se om problemet består. Finns det en senare programvara så kan det vara värt att uppdatera (senaste versionen till vanliga 405:an verkar vara 2.70 och finns här: ht

Jag har bara testat att göra en reset, men jag ska prova även en hard reset så hoppas jag på bättre tur. Tack för tipset!

Min 405cx gör likadant. Har redan senaste versionen som är 2.30 till denna modell.

Efter att ha hard resettat och installerat senaste version har faktiskt (peppar peppar) min GF varit riktigt snäll. Kan ju vara värt ett försök för dig också (även om det ju är en del jobb att ställa om allt som man vill ha det igen).

Har också haft problem med min GF405. Gjorde en hard reset förra veckan, hör och häpna den har fungerat utan trassel sedan dess. Hoppas det håller i sig ett tag!h

Stämmer in med föregående talare.
Har också haft problem med 405:an och efter en hard reset så fungerar den perfekt igen. (t+)