Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMina glas har börjat imma igen
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej tänkte premiära här på FB med en simningsrelaterad fråga, måste erkänna att det är intressant att kunna diskutera med likasinnade då alla i mitt eget umgänge delar mitt intresse för fysisk träning.
Hursom, jag köpte nyligen ett par simglasögon som har

Gammalt trick som funkar, spotta i dem, göra runt med fingret, häll ut överskottet! Fungerar fint!

Hett tips på bra glasögon i vattnet...
http://www.swimshop.se/aspx/prdinfo.aspx?plid=17855
Både billiga och extremt bra. 🙂

Jag köper alltid de billigaste för 50 kr. De som de brukar sälja på badet. Fungerar hyfsat immfritt i ett par veckor. Sen får man spotta en gång var 10:e minut... Släng när de blir repiga och köp nya! Svarta om man vill mysa och gula om man vill ha extra

Varför får man extra energi med gula glasögon?

Majs är gult och innehåller mycket energi, solen är gul och innehåller mycket energi?

Bättre kontrast ger mer tävlingskänsla?

Ja de där me immiga glas är inget kul! När jag simmade vansbro för två år sen fick jag ta ner dom runt halsen efter bara några 100 meter. Ska testa att spotta i dom..

Tack för alla förslag, skall givetvis testas under kvällspasset.
Det där med gula låter intressant om det nu skulle stämma, får testa vid nästa inköp helt enkelt. Trodde oftast att man enbart köpte gula glas för bättre kontraster/slippa reflektioner.

Det gula lyser verkligen gult och man tror att man har solen i ögonen hela passet 🙂

Torbjörn,

vad kör du när du simmar ute, som på Kalmar till exempel? Inte har du tid att stanna och spotta var tionde minut antar jag.

12