Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ni som har generation 2 av det mjuka pulsbandet, snäpper ni av sändaren mellan passen?

Efter att ha haft flipperproblem med generation ett så köpte jag ett nytt band. Om ta av/på sändarenheten stup i stubinen bidrar till slitage så vill man ju minimera d

Inte jag i alla fall. Varför skulle man det?

Jag tar av sändaren innan jag tvättar bandet varje gång, men jag vet inte om det är nödvändigt.

Jag tror inte att den drar några batterier när den inte har någon signal, dvs inte sitter på kroppen.

Om den drar ström eller inte beror på om strömkretsen är hel eller bruten.

Så länge bandet är tillräckligt blött så kan ju kretsen fortfarande vara hel men det är övergående. Dock brukar tillverkarna varna för att låta sändaren sitta på bandet hela tiden

Det är ingen krets i bandet och den skulle dessutom vara bruten när man tar av det. Det är två elektroder som ansluts till varsin tryckknapp på sändaren. Huruvida de sitter där eller inte är ointressant, utan huruvida det kommer in en signal via elektrode

Jag har alltid trott att det på gamla mjuka bandet var en krets som blev sluten när man klickade sändaren, och då började dra ström. Och jag blev då fundersam hur den nya funkar.

Låter bra att den kan vara i hela tiden, jag kör på det! 🙂