Quote from Guest on 19 June 2011, 18:50Min telefon har efter lång och trogen tjänst slutligen gett upp. Nu tänkte jag göra två flugor på smällen då jag länge även funderat på att skaffa en pulsklocka, typ Garmin Fore 310 XT. Eftersom jag inte är särskilt insatt i Iphone-världen så behöver jag
Min telefon har efter lång och trogen tjänst slutligen gett upp. Nu tänkte jag göra två flugor på smällen då jag länge även funderat på att skaffa en pulsklocka, typ Garmin Fore 310 XT. Eftersom jag inte är särskilt insatt i Iphone-världen så behöver jag
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 19:00Det går säkert att lösa men tycker att du ska satsa på en riktig gpsklocka. Batteritiden är usel på telefonerna jämnfört med en gpsklocka!
Det går säkert att lösa men tycker att du ska satsa på en riktig gpsklocka. Batteritiden är usel på telefonerna jämnfört med en gpsklocka!
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 19:10Håller med Gerda.
Men det finns en App som heter RunKeeper (runkeeper.com) som finns både för iPhone o Android telefoner. Själv använder jag den endast vid tex promenader då jag vid t.ex. löpning o cykling föredrar Polar o Garmins renodlade produkter för
Håller med Gerda.
Men det finns en App som heter RunKeeper (runkeeper.com) som finns både för iPhone o Android telefoner. Själv använder jag den endast vid tex promenader då jag vid t.ex. löpning o cykling föredrar Polar o Garmins renodlade produkter för
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 19:20I teorin är telefonen en kompetent plattform - möjlighet till
godtyckliga ANT+ enheter, bra skärm, enkelt utbytbar programvara,
ständigt online etc, inbyggd mediaspelare etc etc.I praktiken är väderskydd, batteritid, gps, inte riktigt där ännu.
I teorin är telefonen en kompetent plattform - möjlighet till
godtyckliga ANT+ enheter, bra skärm, enkelt utbytbar programvara,
ständigt online etc, inbyggd mediaspelare etc etc.
I praktiken är väderskydd, batteritid, gps, inte riktigt där ännu.
Quote from Camilla Höög on 19 June 2011, 20:34Droidstuff.se kommer nog snart börja sälja ett pulsband som kommunicerar över blåtand. De har fått in det på test, men ej ännu i butiken.
Droidstuff.se kommer nog snart börja sälja ett pulsband som kommunicerar över blåtand. De har fått in det på test, men ej ännu i butiken.
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 22:33Jag använder mig av min HTC Desire och programmet Cardiotrainer som är gratis att ladda ner från Android market. Den går det att koppla ett polarbälte som kommunicerar via blåtand (har ej ännu införskaffat detta dock och det går endast att beställa över n
Jag använder mig av min HTC Desire och programmet Cardiotrainer som är gratis att ladda ner från Android market. Den går det att koppla ett polarbälte som kommunicerar via blåtand (har ej ännu införskaffat detta dock och det går endast att beställa över n
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 22:54Alla Sony Ericsson Xperia-mobiler, utom gamla X10, har inbyggda mottagare för ANT+.
Dvs samma system som Garmin, Adidas miCoach, SRM mfl använder. Du kan då även använda massa olika program, ex fria http://mytracks.appspot.com som användes i en TdF-vers
Alla Sony Ericsson Xperia-mobiler, utom gamla X10, har inbyggda mottagare för ANT+.
Dvs samma system som Garmin, Adidas miCoach, SRM mfl använder. Du kan då även använda massa olika program, ex fria http://mytracks.appspot.com som användes i en TdF-vers
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 08:49Kör Samsungs Galaxy S tillsammans med appen SportsTracker.
Kör både i skogen och på landsväg. Dock räcker inte batteriet lika länge som på en GPS-klocka a´la Polar Garmin. Har dock kört iaf 13 mil i sträck utan att batteriet tagit slut men då med skärmen
Kör Samsungs Galaxy S tillsammans med appen SportsTracker.
Kör både i skogen och på landsväg. Dock räcker inte batteriet lika länge som på en GPS-klocka a´la Polar Garmin. Har dock kört iaf 13 mil i sträck utan att batteriet tagit slut men då med skärmen