Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonModifiera lvghoj till tempohoj
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att sätta på en sadelstolpe på min lvghoj som flyttar fram sittpositionen motsvarande som på en temporam. 73->78 grader, ca. Profile Fast Forward.
Som det är nu känns det som att jag har knäna ganska nära styret. Är det någon som har bytt til

Jag körde fultempo förra säsongen, precis som du beskriver, med bockstyre och aeropinnar.

Nu i höst köpte jag en tempohoj och upplever en enorm skillnad. Båda fungerade, men efter att ha suttit på en tempohoj några timmar skulle det vara väldigt svårt at

Har precis fått ordning på min ff-stolpe. Hur nära styret du kommer beror antagligen på hur stor ram du har. Jag har lite stor ram så har ganska långt kvar till styret med knäna.
Om jag förstått det rätt skall knäna nästan slå i armbågarna. Och om armbåg

Matthias: Hur menar du den när du säger att den är bekvämare?

Du har kanske hittat en perfekt inställning för din kropp, men jag undrar lite om det inte går att hitta en likadan inställning om man bygger om sin racer. Sen kan kanske balans vara annorlund

-->Marcus, har faktiskt inget bra svar på det. Jag satt kanske aldrig optimalt på fultempon, nu sitter jag nog nära perfekt. Jag kör med samma hjul, tryck och däck på samma trainer med högre effekt och samma puls.

Jag känner inte av att armbågarna tar li