Quote from Guest on 3 January 2014, 20:52Har ni några erfarenheter av dessa två troligen stora variationer på wattsystemen?
Gjorde ett enkelt test på en technogymmotionscykel men dessa watten kan inte stämma anser jag....
Jag tror gymcykeln visar betydligt mer watt än en vad en monark gör vid sa
Har ni några erfarenheter av dessa två troligen stora variationer på wattsystemen?
Gjorde ett enkelt test på en technogymmotionscykel men dessa watten kan inte stämma anser jag....
Jag tror gymcykeln visar betydligt mer watt än en vad en monark gör vid sa
Quote from Funbeat user on 3 January 2014, 21:02Tjena
Effektmätaren i dom där maskinerna är nog inte så påkostad men man borde kunna använda den för att se sin utveckling iaf.
Tjena
Effektmätaren i dom där maskinerna är nog inte så påkostad men man borde kunna använda den för att se sin utveckling iaf.
Quote from Funbeat user on 4 January 2014, 06:02Sen beror nog hur jobbigt det är lite på hur bra du sitter/hur väl anpassad du är till just den cykeln
Sen beror nog hur jobbigt det är lite på hur bra du sitter/hur väl anpassad du är till just den cykeln
Quote from Funbeat user on 7 January 2014, 08:34Jag kände mig lite tveksam till pålitligheten på gym cyklarna, så jag testade så här:
Två likadana cyklar på gymmet, samma dag och med samma puls, bytte fram och tillbaka ett par gånger (5 mins intervall på vardera cykel så vitt jag minns) skillnad i wat
Jag kände mig lite tveksam till pålitligheten på gym cyklarna, så jag testade så här:
Två likadana cyklar på gymmet, samma dag och med samma puls, bytte fram och tillbaka ett par gånger (5 mins intervall på vardera cykel så vitt jag minns) skillnad i wat
Quote from Funbeat user on 7 January 2014, 09:23Minns från tester jag gjort att pulsen varierar ett par slag av så enkla skäl som t ex om man sitter rakt upp eller lutar sig lite nedåt/framåt och håller i styret.
Minns från tester jag gjort att pulsen varierar ett par slag av så enkla skäl som t ex om man sitter rakt upp eller lutar sig lite nedåt/framåt och håller i styret.
Quote from Funbeat user on 9 January 2014, 13:21En vän som kört mycket spinning på sådana cyklar hade efter ett hårt 1h spinningpass en medeleffekt på 450W..... han gör ca 300W FTP på en monark.
En vän som kört mycket spinning på sådana cyklar hade efter ett hårt 1h spinningpass en medeleffekt på 450W..... han gör ca 300W FTP på en monark.