Quote from Guest on 21 November 2006, 08:47är det någon som har gjort det själv?
Hur gör man det? Ska man klippa lite av handtagen för att få plats till bar ends?
är det någon som har gjort det själv?
Hur gör man det? Ska man klippa lite av handtagen för att få plats till bar ends?
Quote from Fredrik Olsson on 21 November 2006, 08:57Det bästa är att flytta in handtagen lite så att barend får plats. Det kan vara bökigt att få loss handtagen, men i längden är det värt besväret.
//Stefan
Det bästa är att flytta in handtagen lite så att barend får plats. Det kan vara bökigt att få loss handtagen, men i längden är det värt besväret.
//Stefan
Quote from Fredrik Närenfors on 21 November 2006, 09:43Det finns barends som sticks in i styret. Då behöver du inte modfifiera nånting. Bara ta bort ändpluggarna och stoppa in dom.
Det finns barends som sticks in i styret. Då behöver du inte modfifiera nånting. Bara ta bort ändpluggarna och stoppa in dom.
Quote from Funbeat user on 21 November 2006, 11:36Pluggarna? Jag antar att du pratar om en bockstyre... tyvärr, hybridcykel är det!
Pluggarna? Jag antar att du pratar om en bockstyre... tyvärr, hybridcykel är det!
Quote from Mikaela Lexén on 21 November 2006, 13:49Känn efter ordentligt var du vill att dina bar-ends ska sitta. Kanske behöver du kapa styret lite på bredden någon centimeter eller två.
Handtagen kan vara svåra att flytta in, men om man har tillgång till tryckluft och kan blåsa in under handtaget samt
Känn efter ordentligt var du vill att dina bar-ends ska sitta. Kanske behöver du kapa styret lite på bredden någon centimeter eller två.
Handtagen kan vara svåra att flytta in, men om man har tillgång till tryckluft och kan blåsa in under handtaget samt
Quote from Nils Hylander on 21 November 2006, 14:15Roberto:
Per pratar inte bockstyre. Han pratar om vanliga mer eller mindre raka styren - ett sådant som du har på din hybrid. Titta i änden av styret - finns det en plugg som täcker själva änden på röret? Den kan man ta bort.Per menar att det finns bare
Roberto:
Per pratar inte bockstyre. Han pratar om vanliga mer eller mindre raka styren - ett sådant som du har på din hybrid. Titta i änden av styret - finns det en plugg som täcker själva änden på röret? Den kan man ta bort.
Per menar att det finns bare
Quote from Bertil Nolheim on 21 November 2006, 15:11Du kanske behöver skära av änden på handtaget för att se in i röret.
Du kanske behöver skära av änden på handtaget för att se in i röret.
Quote from Funbeat user on 21 November 2006, 15:38ju, mina handtag (min tjejs, actually :-D) ser ut så här:
http://cykloteket.jetshop.se/pub_images/large/06GripBGComfort2_d_1797.jpg
De har inga proppar direkt.
Jag har sett att det finns två olika typer av barends
1) Med "proppar", dvs som täcker hålet i
ju, mina handtag (min tjejs, actually :-D) ser ut så här:
http://cykloteket.jetshop.se/pub_images/large/06GripBGComfort2_d_1797.jpg
De har inga proppar direkt.
Jag har sett att det finns två olika typer av barends
1) Med "proppar", dvs som täcker hålet i
Quote from Fredrik Närenfors on 21 November 2006, 16:33Klipp inte bort gummit på handtagen. Flytta då hellre in hela kittet, inklusive reglage. Kan bli lite trångt. Om det känns trångt så se till att skaffa barends som går in styret utan att du behöver flytta nånting
Klipp inte bort gummit på handtagen. Flytta då hellre in hela kittet, inklusive reglage. Kan bli lite trångt. Om det känns trångt så se till att skaffa barends som går in styret utan att du behöver flytta nånting
Quote from Bertil Nolheim on 21 November 2006, 17:29Det måste ju faktiskt vara hål längst ut på handtagen om de skall kunna skjutas in 😉
Sen måste det dit en propp om barendsen inte är av instickmodell.
Det måste ju faktiskt vara hål längst ut på handtagen om de skall kunna skjutas in 😉
Sen måste det dit en propp om barendsen inte är av instickmodell.