Quote from Guest on 11 September 2010, 14:55Hej,
Vet att jag läst om detta tidigare men hittar ingen länk nu. Har tänkt köpa en motionscykel hem för att minska förfallet av "cyklingskonditionen" under vinterhalvåret. Men jag blir förvirrad över vad jag ska köpa. Motionscykel-spinningscykel, vad är
Hej,
Vet att jag läst om detta tidigare men hittar ingen länk nu. Har tänkt köpa en motionscykel hem för att minska förfallet av "cyklingskonditionen" under vinterhalvåret. Men jag blir förvirrad över vad jag ska köpa. Motionscykel-spinningscykel, vad är
Quote from Fredrik Närenfors on 11 September 2010, 15:05En motionscykel blir du knappast nöjd med om din målsättning faktiskt är att använda den. Då är en bra spinningcykel att föredra, men tror inte de är så lätta att komma över.
Vad är det som är så jobbigt med att skifta cykel på en trainer? Tar inte många
En motionscykel blir du knappast nöjd med om din målsättning faktiskt är att använda den. Då är en bra spinningcykel att föredra, men tror inte de är så lätta att komma över.
Vad är det som är så jobbigt med att skifta cykel på en trainer? Tar inte många
Quote from Funbeat user on 11 September 2010, 15:43Största problemet är nog att ha cyklarna inomhus på vintern och att min fru inte har en bra cykel normalt och absolut inte vill/kan köra på min racer. Sen är tanken att ha en TV med DVD som man kan titta på i rummet och har jag en fullstor cykel i det lil
Största problemet är nog att ha cyklarna inomhus på vintern och att min fru inte har en bra cykel normalt och absolut inte vill/kan köra på min racer. Sen är tanken att ha en TV med DVD som man kan titta på i rummet och har jag en fullstor cykel i det lil
Quote from Funbeat user on 11 September 2010, 16:27Men tänk på vintern ... vi sitter inomhus mycket mer än vad vi gör på sommarn. Vi går in i vinterisolering. Det är en liten plus att ta sig ut ifrån huset till Friskis och Svettis, SportLife eller något i närheten. Man kommer ut, träffar folk och får sin
Men tänk på vintern ... vi sitter inomhus mycket mer än vad vi gör på sommarn. Vi går in i vinterisolering. Det är en liten plus att ta sig ut ifrån huset till Friskis och Svettis, SportLife eller något i närheten. Man kommer ut, träffar folk och får sin
Quote from Funbeat user on 11 September 2010, 16:57Det viktigaste är att ni båda provar att justera in den så ni sitter bra, lite konstig geometri på en del av spinningcyklarna
Edit: Inte så lite konstig heller!
Det viktigaste är att ni båda provar att justera in den så ni sitter bra, lite konstig geometri på en del av spinningcyklarna
Edit: Inte så lite konstig heller!
Quote from Funbeat user on 11 September 2010, 21:45smidigaste sättet att få tag i spinningcykel: ring runt alla gym du känner till och hör efter när de skall byta.
Hade själv möjligheten i vintras en backade av okänd anledning. Ångrar det lite nu men det år bli en trainer istället
smidigaste sättet att få tag i spinningcykel: ring runt alla gym du känner till och hör efter när de skall byta.
Hade själv möjligheten i vintras en backade av okänd anledning. Ångrar det lite nu men det år bli en trainer istället
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 11:13Om du tänker dig att lägga så mycket som 3-4000:- rekomenderar jag en Monark med wattmätning, det är en stabil historia och wattmätning kan vara stimulerande vid den annars något monotona innecyklingen.
Om du tänker dig att lägga så mycket som 3-4000:- rekomenderar jag en Monark med wattmätning, det är en stabil historia och wattmätning kan vara stimulerande vid den annars något monotona innecyklingen.
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 13:34Använt en Tunturi e30 motionscykel under 2 vintrar. Den går upp till 400watt, går tyst och du får 12 färdiga program att köra och så kan du göra ett eget program. Eller så låter du cykeln anpassa motståndet utgående från puls eller den watt du vill hålla.
Använt en Tunturi e30 motionscykel under 2 vintrar. Den går upp till 400watt, går tyst och du får 12 färdiga program att köra och så kan du göra ett eget program. Eller så låter du cykeln anpassa motståndet utgående från puls eller den watt du vill hålla.
Quote from Fredrik Närenfors on 12 September 2010, 14:58Martin.
Hur är det med Q måttet tror jag det heter. Alltså bredden mellan pedalerna. På de flesta motionscyklar bruakr pedalerna sitta alldeles för brett.
400W är heller inte speciellt mycket om man vill köra kortare intervaller än 5 minuter ungefär. Bero
Martin.
Hur är det med Q måttet tror jag det heter. Alltså bredden mellan pedalerna. På de flesta motionscyklar bruakr pedalerna sitta alldeles för brett.
400W är heller inte speciellt mycket om man vill köra kortare intervaller än 5 minuter ungefär. Bero
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 15:32Du har helt rätt, brett mellan pedalerna men det funkar hyfsat iaf. 400watt är även en begränsning men tycker det funkar om man håller sig till lugnare pass vilket jag gjorde förra vintern. Denna vinter vill jag träna på min riktiga cykel och även ha möj
Du har helt rätt, brett mellan pedalerna men det funkar hyfsat iaf. 400watt är även en begränsning men tycker det funkar om man håller sig till lugnare pass vilket jag gjorde förra vintern. Denna vinter vill jag träna på min riktiga cykel och även ha möj