Quote from Guest on 9 August 2009, 23:08Hej!
Jag undrar om någon har ett exempel på en bra medelhastighet när man cyklar med en mountainbike.
Väglaget som jag cyklar på varierar mellan grus, gräs och vanlig väg.Min medelhastighet brukar ligga på 21km/h, är det en bra medelhastighet eller bo
Hej!
Jag undrar om någon har ett exempel på en bra medelhastighet när man cyklar med en mountainbike.
Väglaget som jag cyklar på varierar mellan grus, gräs och vanlig väg.
Min medelhastighet brukar ligga på 21km/h, är det en bra medelhastighet eller bo
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 23:18Oberoende av underlaget så spelar ju profilen på de sträckor du brukar cykla in. Är det kuperat eller inte och hur ser höjdprofilen ut om det är kuperat?
Sen spelar ju även din egen profil in hur pass vältränad är du och hur pass är du som cyklist?
Allt
Oberoende av underlaget så spelar ju profilen på de sträckor du brukar cykla in. Är det kuperat eller inte och hur ser höjdprofilen ut om det är kuperat?
Sen spelar ju även din egen profil in hur pass vältränad är du och hur pass är du som cyklist?
Allt
Quote from Funbeat user on 9 August 2009, 23:34Stenar, rötter och lera: Ca 14 km/h.
Stenar, rötter och lera: Ca 14 km/h.
Quote from Robert Johansson on 10 August 2009, 13:06Medelhastighet är ganska ointressant. Och kan ju variera väldigt mycket.
Kan väl iofs användas för att jämföra dina egna pass på rundan xx.
Men blir ju knepigt att jämför en annan persons hastighet på en runda som inte du kör då.Fokusera på intensitet
Medelhastighet är ganska ointressant. Och kan ju variera väldigt mycket.
Kan väl iofs användas för att jämföra dina egna pass på rundan xx.
Men blir ju knepigt att jämför en annan persons hastighet på en runda som inte du kör då.
Fokusera på intensitet
Quote from Funbeat user on 10 August 2009, 22:07Visst är kanske inte (glömde det lilla ordet när jag skrev inlägget) medelhastighet det optimala sättet att hålla koll på hur cyklingen går. Men för min del, som glad amatör, fungerar det bra. Jag brukar snitta ca 15 km/t. T.ex. på Lida Loop så har jag de
Visst är kanske inte (glömde det lilla ordet när jag skrev inlägget) medelhastighet det optimala sättet att hålla koll på hur cyklingen går. Men för min del, som glad amatör, fungerar det bra. Jag brukar snitta ca 15 km/t. T.ex. på Lida Loop så har jag de
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 11:50Hur långt är ett snöre?
Det finns alltid de som är snabbare, lika så de som är långsammare och största konkurenten bör vara dig själv.Bästa mätstocken på vilken hastighet du bör ha måste ändå vara om du gämför dina hastigheter på rundorna och förhoppnin
Hur långt är ett snöre?
Det finns alltid de som är snabbare, lika så de som är långsammare och största konkurenten bör vara dig själv.
Bästa mätstocken på vilken hastighet du bör ha måste ändå vara om du gämför dina hastigheter på rundorna och förhoppnin
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:02Jag ligger också runt 20-21km/h på blandat underlag och ganska platt. Jag är då i rätt dålig form men har cyklat aktivt de senaste tre månaderna. Brukar inte spela så stor roll om jag cyklar 1mil eller 5 mil.
/Fredrik
Jag ligger också runt 20-21km/h på blandat underlag och ganska platt. Jag är då i rätt dålig form men har cyklat aktivt de senaste tre månaderna. Brukar inte spela så stor roll om jag cyklar 1mil eller 5 mil.
/Fredrik
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 12:35Det känns ju helt irrelevant att jämföra medelhastighet för MTB (om inte sträckningen är densamma). Ovanstående försök att beskriva bankaraktären visar väl med all önskvärd tydlighet på detta... "BLANDAT underlag och GANSKA platt".
Det känns ju helt irrelevant att jämföra medelhastighet för MTB (om inte sträckningen är densamma). Ovanstående försök att beskriva bankaraktären visar väl med all önskvärd tydlighet på detta... "BLANDAT underlag och GANSKA platt".
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 13:05Ja, man kan ju tycka vad man vill om den saken. Min erfarenhet är dock att medelhastigheten inte skiljer sig särskilt mycket åt om inte bankaraktären skiljer sig väldigt mycket åt. Således har jag ungefär samma medelhastighet hemma som i Gävle.
Medelhast
Ja, man kan ju tycka vad man vill om den saken. Min erfarenhet är dock att medelhastigheten inte skiljer sig särskilt mycket åt om inte bankaraktären skiljer sig väldigt mycket åt. Således har jag ungefär samma medelhastighet hemma som i Gävle.
Medelhast
Quote from Funbeat user on 11 August 2009, 13:49Underlaget är ju lite mer föränderligt gällande MTB än t.ex LVG. Torra fina vårdagar går det fort medans det går riktigt långsamt våta, leriga, igenvuxna sommardagar. På asfalt är det inte så stor skillnad. Varma sommardagar (till skillnad från kalla vård
Underlaget är ju lite mer föränderligt gällande MTB än t.ex LVG. Torra fina vårdagar går det fort medans det går riktigt långsamt våta, leriga, igenvuxna sommardagar. På asfalt är det inte så stor skillnad. Varma sommardagar (till skillnad från kalla vård