Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMP3 spelare
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej. Är inte aktuellt ännu på ett tag men tittar ändå runt efter mp3 spelare. Skall nog köpa mig en om några veckor. Tänkte det kan vara trevligt med ljudböcker på långpassen på cykel och löpning även om man inte blir den mest säkraste trafikanten.
Skulle

Har försökt höra på ljudböcker på långpassen på cykel men vindbruset tar bort mycket så det var väldigt svårt att hänga med. På löpningen går det säkert bättre. Jag kör med en IPod nano 4, den funkar bra men lurarna blir kassa efter ett tag av svetten.

Har en gammal Zen Stone jag kör ljudböcker i. Gäller ha ett par lurar som inte brusar för mycket. Eller en mössa över lurarna ...

Jag kör med min telefon(iPhone) i ett armband. I princip alla mobiler har väl musikspelare idag. Fungerar toppen tillsammans med ett par in-ear lurar. Jag har Koss Sparkplug, billiga och håller länge, 2 par har det gått åt på 4 år.

I en triathlets skalle finns endast utrymme för tjurskalliga tankar om hur underbart härligt det är att ligga solo och köra i motvind och regn, att då blanda in nåt annat kan göra att man tappar fokus. 😉
Alltså ingen musik på passen det tar man efteråt n

Jag har Ipod Shuffle 2gig (2a generationen) och använder den varje löprunda. Tycker att den är överlägsen pga mkt utrymme och framför allt så väger den inget!
man känner den inte ens 🙂

Den har en inbyggd klämma som går att fästa vart som helst på kläder

Sist jag sprang med min mobil (5310 xpressmusic) så började det regna som bara den. Fick ringa min fru att komma och hämta.
Mobilen såklart...
Måste skaffa nån tät pöse att ha den i. Tips?

har lindat in min mobil och mp3 i toapapper för att sen lägga de i en fryspåse. Har funkat hur bra som helst!

Jag brukar också använda en fryspåse - men varför toapappret?

Om de skulle komma in fukt i påsen så inbillar jag mig att pappret suger upp de. Eller helt enkelt om man blir skitnödig.

12