Quote from Guest on 19 March 2012, 16:04tänkte hoja 3 dagar i början Juli mellan Munchen och Oberammergau och ta hjälp av S-Bahn en bra bit. Någon som har erfarenhet och kan tipsa om val av cykel?
tänkte hoja 3 dagar i början Juli mellan Munchen och Oberammergau och ta hjälp av S-Bahn en bra bit. Någon som har erfarenhet och kan tipsa om val av cykel?
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 16:14Compactvevpart o 29 bak.
Compactvevpart o 29 bak.
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 22:16Mellan München och Oberammergau är det rätt platt.
Inget måste med compact, men det är trevligt att ha.Om du bara ska cykla mellan MUC och Oberammergau, så rekommenderar jag racer.
Men runt omkring Oberammergau och Garmisch-Partenkirchen finns det myck
Mellan München och Oberammergau är det rätt platt.
Inget måste med compact, men det är trevligt att ha.
Om du bara ska cykla mellan MUC och Oberammergau, så rekommenderar jag racer.
Men runt omkring Oberammergau och Garmisch-Partenkirchen finns det myck
Quote from Fredrik Olsson on 20 March 2012, 08:21Kan en cyclocross vara ett alternativ?
Kan en cyclocross vara ett alternativ?
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 23:24Ja, CX är alltid ett alternativ.
Men...
Det finns många trevliga single-trails där man verkligen behöver en MTB.Pratade med en kollega som jag vet har en bra bok med turer, men han kunde inte minnas vad den hette. Kanske imorgon.
Själv har jag mest cyk
Ja, CX är alltid ett alternativ.
Men...
Det finns många trevliga single-trails där man verkligen behöver en MTB.
Pratade med en kollega som jag vet har en bra bok med turer, men han kunde inte minnas vad den hette. Kanske imorgon.
Själv har jag mest cyk
Quote from ellen olsson on 21 March 2012, 09:12Ska du pricka in detta?
http://www.ammertal-sportiv.com/
Ska du pricka in detta?
http://www.ammertal-sportiv.com/
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 09:18(t+) Andechs 😀
(t+) Andechs 😀
Quote from Funbeat user on 22 March 2012, 00:25Attans, den där sportiven såg ju trevlig ut, men just den helgen är jag inte i Bayern.
Boken jag nämnde ovan heter Moser Bike Guide. Trots namnet är den på tyska.
Kollegan har band 1, men för Garmisch-Partenkirchen och Oberammergau är nog band 2 bättre.
Attans, den där sportiven såg ju trevlig ut, men just den helgen är jag inte i Bayern.
Boken jag nämnde ovan heter Moser Bike Guide. Trots namnet är den på tyska.
Kollegan har band 1, men för Garmisch-Partenkirchen och Oberammergau är nog band 2 bättre.
Quote from Funbeat user on 22 March 2012, 09:22Man kan åka båt på Ammersee och ta med cykeln, och välja en annan väg hem.
Man kan åka båt på Ammersee och ta med cykeln, och välja en annan väg hem.
Quote from Funbeat user on 29 March 2012, 04:03tack alla för bra tips. Jag har bokat ett fint Gasthof i Garmish 4 dagar, så det blir tåget dit mr München med MTB. Tyvärr måste jag åka hem 4 Juli.
tack alla för bra tips. Jag har bokat ett fint Gasthof i Garmish 4 dagar, så det blir tåget dit mr München med MTB. Tyvärr måste jag åka hem 4 Juli.