Quote from Guest on 24 August 2009, 19:24Kör nu med mina mtb-skor och vanlig spd-pedal på min racer. Känns lite som att foten inte sitter fast. Är van vid riktigt tajta pjäxor sen tävlingsskidåkningen...
Tänker jag tokigt? Ska det finnas lite rörelsemån i skon?
Borde jag byta till lvg-skor och n
Kör nu med mina mtb-skor och vanlig spd-pedal på min racer. Känns lite som att foten inte sitter fast. Är van vid riktigt tajta pjäxor sen tävlingsskidåkningen...
Tänker jag tokigt? Ska det finnas lite rörelsemån i skon?
Borde jag byta till lvg-skor och n
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 19:34Om du kommer loss ur pedalerna snabbt och enkelt och inte får ont/domnar i fötterna så finns det ingen anledning att byta tycker jag.
Om du kommer loss ur pedalerna snabbt och enkelt och inte får ont/domnar i fötterna så finns det ingen anledning att byta tycker jag.
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 20:09Måste du byta? Naturligtvis inte, men du bör.. Den "Float" du har med MTB skor/pedaler är större än på LVG skor/pedaler. Men just skillnaden mellan skorna borde inte vara så stor, MTB skor ska inte glappa, floatet ska vara mellan sko och pedal.
Måste du byta? Naturligtvis inte, men du bör.. Den "Float" du har med MTB skor/pedaler är större än på LVG skor/pedaler. Men just skillnaden mellan skorna borde inte vara så stor, MTB skor ska inte glappa, floatet ska vara mellan sko och pedal.
Quote from Funbeat user on 25 August 2009, 22:01Jag kör själv med MTB-skor på min räser, med SPD-pedaler (med utökad ram för att lasta av foten ytterligare). Det funkar utmärkt. Jag brukar inte dra åt skorna så hårt, för att fötterna inte ska domna när man ligger och kör timme ut och timme in.
Högaktn
Jag kör själv med MTB-skor på min räser, med SPD-pedaler (med utökad ram för att lasta av foten ytterligare). Det funkar utmärkt. Jag brukar inte dra åt skorna så hårt, för att fötterna inte ska domna när man ligger och kör timme ut och timme in.
Högaktn