Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMtb till multisport OCH transport …
You need to log in to create posts and topics.

Här är en riktig cykelnewbie, bara så ni vet 😉

Jag skulle vilja börja med multisport (lättare klasser, kanske ett par tre tävlingar per år) men har ingen mtb. Jag är därför sugen på att köpa en. Jag har idag en klassisk Monark damsnurra i fint skick, m

Kanske skulle ha frågat i mtb-gruppen istället? Jag är ny här så ni får ha överseende.

Byta hjul görs på ett litet kick. Men det är ju inte gratis att införskaffa ett extra hjulpar. Kan du inte köra på samma hela tiden? Ger bra träning att köra med grova däck till vardags.

Byta hjul är snart gjort, men frågan är om det behövs.

Cyklingen på multisporttävlingar brukar enligt min erfarenhet inte alls kräva extrema skogsdäck med jättemönster och högt rullmotstånd. Du kan be din cykelhandlare att förse dig med en däcksort som h

Har haft ett liknande ”dilemma”. Hade initialt en Hybrid (m stel framgaffel) som jag pendlade och körde Vättern på, dock gav det mersmak så skaffade en Rääser i höstas med intention att köra lite Triathlon/Duathlon, VR samt kanske någon annan cykeltävling

För multisport behöver du en MTB. Lämpliga däck är Schwalbe Racing Ralph eller motsvarande. Fungerar fint på varierande underlag.

Byt inte däck för att cykelpendla med MTB utan kör på som vanligt. Det lillla extra motståndet ger lite extra träning och nä

Bra kombo (t+)