Quote from Guest on 19 May 2009, 10:43Nån som fingrat på denna cykel eller har lite koll på vad det är för grejer? Lyckas inte hitta mycket information på nätet... Står heller inte mycket info om den i reklam-skiten som skickas ut, förutom att det är schimano-växlar medn det säger inte så my
Nån som fingrat på denna cykel eller har lite koll på vad det är för grejer? Lyckas inte hitta mycket information på nätet... Står heller inte mycket info om den i reklam-skiten som skickas ut, förutom att det är schimano-växlar medn det säger inte så my
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 10:53För två tusen får man trots allt flera stycken komponenter i samma kvalitet som de på ICA Maxi-cyklar. Och du kan vänta dig att en ICA-hoj är en tung, jobbig galt att cykla på.
Drevkassett, kedja, trissor i bakväxeln, bromsbelägg och nya vajrar och hölje
För två tusen får man trots allt flera stycken komponenter i samma kvalitet som de på ICA Maxi-cyklar. Och du kan vänta dig att en ICA-hoj är en tung, jobbig galt att cykla på.
Drevkassett, kedja, trissor i bakväxeln, bromsbelägg och nya vajrar och hölje
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 10:59Ska iväg och kika på den på maxi idag, provlyfta, klämma, känna lite 😉
Och kolla upp komponenterna.
Har en 15år gammal Crescent (21vxl) nu med Shimano Acera (tror jag) bakväxel som är bytt för ca. 10 år sedan, dags att byta både kassett och kedja skull
Ska iväg och kika på den på maxi idag, provlyfta, klämma, känna lite 😉
Och kolla upp komponenterna.
Har en 15år gammal Crescent (21vxl) nu med Shimano Acera (tror jag) bakväxel som är bytt för ca. 10 år sedan, dags att byta både kassett och kedja skull
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 11:09🙂 Lärpengar kallas det. Har själv betalat en del såna i början men om man lär sig att göra lite mekande tjänar man in dom flerfaldigt efter ett tag. Känner du nån som mekar själv så kan du använda den personen för att lära dig.
🙂 Lärpengar kallas det. Har själv betalat en del såna i början men om man lär sig att göra lite mekande tjänar man in dom flerfaldigt efter ett tag. Känner du nån som mekar själv så kan du använda den personen för att lära dig.
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 12:11Lärpengar, ja... Har kollat lite nogrannare nu, det jag har på min Crescent är av märket 'suntour expert' både fram och bakväxel, växelreglage shimano v-brake, ngn slags kombinationshantag.
Mustangen på Ica Maxi har Revoshift växelreglage, med Shimano
Lärpengar, ja... Har kollat lite nogrannare nu, det jag har på min Crescent är av märket 'suntour expert' både fram och bakväxel, växelreglage shimano v-brake, ngn slags kombinationshantag.
Mustangen på Ica Maxi har Revoshift växelreglage, med Shimano
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 13:19Köpte en MTB åt min dotter på Biltema...det har jag ångrat tusenfalt...köp hllre begagnat å få lite cykelglädje,,,,
Nu trampar hon runt med en betonghäck till cykel...Kolla andra handmarkanden istället!
Köpte en MTB åt min dotter på Biltema...det har jag ångrat tusenfalt...köp hllre begagnat å få lite cykelglädje,,,,
Nu trampar hon runt med en betonghäck till cykel...Kolla andra handmarkanden istället!
Quote from j sollerman on 19 May 2009, 13:24Håll ett öga här
http://happymtb.org/annonser/
Håll ett öga här
http://happymtb.org/annonser/
Quote from Bertil Nolheim on 19 May 2009, 13:29HappyMTb testade en billig MTB för något år sedan. Domen var inte nådig.
Man får nog vad man betalar för.
Dessvärre hittar jag inte artikeln.
HappyMTb testade en billig MTB för något år sedan. Domen var inte nådig.
Man får nog vad man betalar för.
Dessvärre hittar jag inte artikeln.
Quote from j sollerman on 19 May 2009, 13:35http://happymtb.org/2007/10/24/maste-det-vara-sa-javla-dyrt/
http://happymtb.org/2007/10/24/maste-det-vara-sa-javla-dyrt/
Quote from Bertil Nolheim on 19 May 2009, 13:41Tack, jag tror det fanns en fortsättning också.
Skönt att se att det inte lönar sig att köpa billiga grejor.
Tack, jag tror det fanns en fortsättning också.
Skönt att se att det inte lönar sig att köpa billiga grejor.