Quote from Guest on 5 March 2010, 12:31Skall cykla VR om några månader och är ingen cyklist. Men har bestämt mig för att ta distansen på 11h (sista delen av min klassiker så hoppas på nice väder, om målet ens är realistiskt vet jag ej) Men alla begrepp å detaljer gör mig helt förvirrad, så jag
Skall cykla VR om några månader och är ingen cyklist. Men har bestämt mig för att ta distansen på 11h (sista delen av min klassiker så hoppas på nice väder, om målet ens är realistiskt vet jag ej) Men alla begrepp å detaljer gör mig helt förvirrad, så jag
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 12:41Viktigast är att du får en bra sittställning.
Viktigast är att du får en bra sittställning.
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 12:52Sittställning o sadel för komforten.
Bra hjul o däck för farten.Om du har Shimano, Sram eller Campagnolo, eller om du har Sora/Tiagra/105/Ultegra/DuraAce kommer inte att påverka komfort eller fart nämvärt alls. Bara priset. Aluminium är billigare än kol
Sittställning o sadel för komforten.
Bra hjul o däck för farten.
Om du har Shimano, Sram eller Campagnolo, eller om du har Sora/Tiagra/105/Ultegra/DuraAce kommer inte att påverka komfort eller fart nämvärt alls. Bara priset. Aluminium är billigare än kol
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 13:02Har du kört mycket på MTB så sätt på slicks och kör ....
Har du kört mycket på MTB så sätt på slicks och kör ....
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 13:02Kör mtb.
Kör mtb.
Quote from Kerstin Söderquist on 5 March 2010, 13:45Hur vet man om man sitter bra??? känner ni till någon som fixar sånt, eller kan man göra det själv med lite hjälp av en kompis:)
Hur vet man om man sitter bra??? känner ni till någon som fixar sånt, eller kan man göra det själv med lite hjälp av en kompis:)
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 14:28Som tidigare sagts: 11h kör du på med en MTB förutsatt att du tränat ok. Sätt bara på slicks så e de inga problem.. Jag har kört 2 ggr med MTB och hade inga problem med sittställning dom gångerna (dvs inga problem med rygg osv under/efter VR)..
Hastighe
Som tidigare sagts: 11h kör du på med en MTB förutsatt att du tränat ok. Sätt bara på slicks så e de inga problem.. Jag har kört 2 ggr med MTB och hade inga problem med sittställning dom gångerna (dvs inga problem med rygg osv under/efter VR)..
Hastighe
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 15:13Danne TH
Om du vill komma undan billigt och samt känna dig trygg så kan det bli värt att titta in här:
http://www.cykelbutique.se/Cyklar/Landsvag/GEPIDA_127/
Danne TH
Om du vill komma undan billigt och samt känna dig trygg så kan det bli värt att titta in här:
http://www.cykelbutique.se/Cyklar/Landsvag/GEPIDA_127/
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 15:18En bra mtb med slicks räcker säkert för många. Brukar iaf räcka för att cykla om mig:)
Att köpa en ny cykel är väl sällan det billigaste alternativet. Jag tror mer på en gammal racer med bra hjul än på en ny racer med mjuka tunga billighets-hjul.
I slu
En bra mtb med slicks räcker säkert för många. Brukar iaf räcka för att cykla om mig:)
Att köpa en ny cykel är väl sällan det billigaste alternativet. Jag tror mer på en gammal racer med bra hjul än på en ny racer med mjuka tunga billighets-hjul.
I slu
Quote from Funbeat user on 5 March 2010, 15:29hmm, har hört att MTB va tufft att ta sig runt på, två vänner körde VR för nått år sedan den ena på billig racer å den andre på MTB å den senare fick slita igäl sig för att hänga med. Av era kommentarer verkar det ju inte fullt så jobbigt.
Kör jag lands
hmm, har hört att MTB va tufft att ta sig runt på, två vänner körde VR för nått år sedan den ena på billig racer å den andre på MTB å den senare fick slita igäl sig för att hänga med. Av era kommentarer verkar det ju inte fullt så jobbigt.
Kör jag lands