Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNågon som simmar ute nu?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ställde denna fråga i Aquathlon/Swimrun-gruppen, men kom på att man kanske har större chans att få napp här, i en större grupp. 🙂

Eftersom vi haft och har en så fantastisk höst så är jag så himla sugen på utesimning, men har inte simmat OW sen slutet av

råder dig att doppa foten redan nu så du vet hur det känns...det är skrämmande kallt ! jag simmade förra veckan (8-900m), tog med alla neoprenskydd, men testade först med bara våtdräkten: för kallt för att bara dyka i, fick ta på mig handskar och strumpor

Jag simmade första gången med våtdräkt förra söndagen, 6/10 (dessförinnan utan). Det blev bara en halvtimme, enär händerna domnade lite, och jag blev orolig att jag skulle förfrysa dem. Väl uppe på land var det dock varmt och gött, så jag hade nog kunnat

Haha, det låter som det kan bli rätt spännande! Det får bli ett inköp av neoprenstrumpor först, inser jag, eller så får det vara slut på utesäsongen. Fast det skulle vara skoj att göra något mer utesim innan det blir uteslutande bassängsim.

Impad. Valrossgener 🙂

Ni får gå över till dykvåtdräkter. Hade en gång en 6 mm med long John-brallor. Inga problem att ligga i en halvtimme i tvågradigt vatten, annat än att de delar av ansiktet cyklopet inte täckte blev blåa och stela. Smällar man får ta, men annars finns det

Jag skulle säkert frysa med min andra, för stora våtdräkt, pga att den "släpper in vatten" på ryggen. Det var med höstsimningen (OW) i åtanke jag beställde en ny och den skulle behöva vara mindre i storlek och tjockare för mer flytkraft och isolering. Var

För stora våtdräkter är lätta att figuranpassa. Skär eller klipp bort överskottet och limma med neoprenlim. Att skära med vass kniv kan ge bättre kant att limma. Är det tjockt material blir fogarna väldigt starka, tvåmillimeters vet jag inte om går lika b

Galenpannor, allihopa! 😉 Man simmar ute på SOMMAREN! Det finns simhallar av en anledning, att man ska slippa fundera över om man frusit ihjäl innan simturen är slut. För då blir det liksom så trist allting med simningen kan jag tycka, om man ska behöva s

What?? Menar du att sommaren/utesäsongen är slut? 😀 Troligen har du rätt, men det ser ju så fantastiskt ut, så man blir alldeles OW-sugen...

12