Quote from Guest on 19 August 2012, 09:21Jag har ganska nyligen införskaffat min första GPS-klocka, en Garmin 210. Några saker har jag inte riktigt fått klarhet kring:
Under Inställingar finns något som heter Visning. Här finns tre olika alternativ att välja mellan: aktuellt tempo, varvtempo sa
Jag har ganska nyligen införskaffat min första GPS-klocka, en Garmin 210. Några saker har jag inte riktigt fått klarhet kring:
Under Inställingar finns något som heter Visning. Här finns tre olika alternativ att välja mellan: aktuellt tempo, varvtempo sa
Quote from Funbeat user on 19 August 2012, 09:31Lap timer är om du vill få automatiska varvtider, du ska kunna välja sträcka och vanligast är väl att man sätter den på en kilometer.
Den är då sammankopplad med varvtempo - den visar alltså tempot under det varv du just nu är på.
Aktuellt tempo är just n
Lap timer är om du vill få automatiska varvtider, du ska kunna välja sträcka och vanligast är väl att man sätter den på en kilometer.
Den är då sammankopplad med varvtempo - den visar alltså tempot under det varv du just nu är på.
Aktuellt tempo är just n
Quote from Funbeat user on 19 August 2012, 13:21Det lustiga är att när jag har lap timer inställd på av så får jag ändå varvtider varje km. Jag kan med andra ord inte märka någon skillnad när jag har lap timer avstängd respektive på. Och i ärlighetens namn så märker jag ingen större skillnad mellan de
Det lustiga är att när jag har lap timer inställd på av så får jag ändå varvtider varje km. Jag kan med andra ord inte märka någon skillnad när jag har lap timer avstängd respektive på. Och i ärlighetens namn så märker jag ingen större skillnad mellan de
Quote from Camilla Höög on 19 August 2012, 21:42Om du får varvtid varje kilometer har du auto lap inställd på 1 km.
Aktuellt tempo, varvtempo samt medeltempo är precis som AT skriver. Att du inte ser någon skillnad mellan dem låter underligt eftersom aktuellt tempo borde borde gå till max när du står
Om du får varvtid varje kilometer har du auto lap inställd på 1 km.
Aktuellt tempo, varvtempo samt medeltempo är precis som AT skriver. Att du inte ser någon skillnad mellan dem låter underligt eftersom aktuellt tempo borde borde gå till max när du står
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 16:48Tack AT och Anders för info!
Skall testa lite noggrannare framöver.
Tack AT och Anders för info!
Skall testa lite noggrannare framöver.