Quote from Guest on 1 September 2009, 17:19Nån som förstår hur denna skada på undersidan av vevpartiet på min karbon-ram uppkommit? Ser ju ut som ett brännmärke nästan... Jag vurpade 2 gånger i helgen men upptäckte denna skada först nu när jag skulle tvätta cykeln. Tror ni att skadan kan vara risk
Nån som förstår hur denna skada på undersidan av vevpartiet på min karbon-ram uppkommit? Ser ju ut som ett brännmärke nästan... Jag vurpade 2 gånger i helgen men upptäckte denna skada först nu när jag skulle tvätta cykeln. Tror ni att skadan kan vara risk
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 17:29Du är alltså helt säker på att "skadan" inte funnits tidigare?
Det är inte så att den funnits sedan cykeln var ny, men att du upptäckt den först nu?
Du är alltså helt säker på att "skadan" inte funnits tidigare?
Det är inte så att den funnits sedan cykeln var ny, men att du upptäckt den först nu?
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 17:32Om det blir sprickor runt hålet så syns de säkert långt innan de blir farliga. Du får hålla ett öga på det.
Om det blir sprickor runt hålet så syns de säkert långt innan de blir farliga. Du får hålla ett öga på det.
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 18:22Två vurpor på en helg? Aj som fan!
Två vurpor på en helg? Aj som fan!
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 18:50En kinesisk hantverkare som låtit sin cigarette ligga på ramen?
En kinesisk hantverkare som låtit sin cigarette ligga på ramen?
Quote from Berit Bengtson on 1 September 2009, 19:54Magnus L. undrade:
> Nån som förstår hur denna skada på undersidan av vevpartiet på min
> karbon-ram uppkommit?Med en kolfiberram hade du sluppit problem.
Magnus L. undrade:
> Nån som förstår hur denna skada på undersidan av vevpartiet på min
> karbon-ram uppkommit?
Med en kolfiberram hade du sluppit problem.
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 20:03Håkan: är inte carbon och kolfiber samma sak?
Håkan: är inte carbon och kolfiber samma sak?
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 20:27Nej, carbon fibre är engelska för kolfiber.
Carbon är den engelska kemiska benämningen på grundämnet kol.
Karbon används i svenskan dels i ordet karbonpapper, dels i karbontiden som är en geologisk tidsålder.
Åtminstone är det så för oss stofiler 😉
Nej, carbon fibre är engelska för kolfiber.
Carbon är den engelska kemiska benämningen på grundämnet kol.
Karbon används i svenskan dels i ordet karbonpapper, dels i karbontiden som är en geologisk tidsålder.
Åtminstone är det så för oss stofiler 😉
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 05:34Karbontrast
Karbontrast
Quote from Funbeat user on 2 September 2009, 07:32Martin: Ganska säker på att skadan nyligen uppkommit. Jag borde ha märkt om den fanns där från början. Man får verkligen använda fantasin för att förstå hur ett bränn-hål lyckas uppkomma i en vurpa...
För er andra som undrar (ur wikipedia):
"Karbon är e
Martin: Ganska säker på att skadan nyligen uppkommit. Jag borde ha märkt om den fanns där från början. Man får verkligen använda fantasin för att förstå hur ett bränn-hål lyckas uppkomma i en vurpa...
För er andra som undrar (ur wikipedia):
"Karbon är e