Quote from Guest on 12 May 2011, 15:10Har kört på mina Fulcrum R3 någar år nu. Inte tokmycket men någar hundra mil har det ju blivit. När i allmänhet bör man se över lagren? Vill inte överraskas. Jag har inte kunskapen att göra ingreppet själv, dels vet jag inte hur man gör, dels vet jag inte
Har kört på mina Fulcrum R3 någar år nu. Inte tokmycket men någar hundra mil har det ju blivit. När i allmänhet bör man se över lagren? Vill inte överraskas. Jag har inte kunskapen att göra ingreppet själv, dels vet jag inte hur man gör, dels vet jag inte
Quote from Rasmus Olsson on 12 May 2011, 15:20Inför varje säsong kanske? Eller om du lyckats dunka ner i nåt potthål?
Inför varje säsong kanske? Eller om du lyckats dunka ner i nåt potthål?
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 16:05Har du lösa kulor eller maskinkullager i hjulen ?
Maskinlager= byt lagrerna när de börjar glappa eller kärva
Lösa kulor = demontera, rengör och smörj kulorna när de börja låta illa , kärva eller glappa.Bra om hjulen används så att de inte kan börja ro
Har du lösa kulor eller maskinkullager i hjulen ?
Maskinlager= byt lagrerna när de börjar glappa eller kärva
Lösa kulor = demontera, rengör och smörj kulorna när de börja låta illa , kärva eller glappa.
Bra om hjulen används så att de inte kan börja ro
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 19:34Jag har ett par Fulcrum Racing 3. Har ingen aning om vilken typ av lager det. Jag har inte märkt av nåt glapp men vill stämma i bäcken.
Jag har ett par Fulcrum Racing 3. Har ingen aning om vilken typ av lager det. Jag har inte märkt av nåt glapp men vill stämma i bäcken.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 19:39Lämna in cykeln på en "vårservice" och fråga efter pris på den.
Sedan kan du säkert få besked innan "reparationer" genomförs och få godkänna den extra kostnaden.
Lämna in cykeln på en "vårservice" och fråga efter pris på den.
Sedan kan du säkert få besked innan "reparationer" genomförs och få godkänna den extra kostnaden.