Quote from Guest on 17 December 2010, 06:50Hej, jag har som delmål i vår / sommar att köra Stockholm Marathon. Stora målet är Kalmar Järnman. Sist jag körde Sthlm Marathon tappade jag alla krafter efter cirka 3 mil och resultatet blev sämre än jag hoppats. Nu efter ett antal år med Triathlon har j
Hej, jag har som delmål i vår / sommar att köra Stockholm Marathon. Stora målet är Kalmar Järnman. Sist jag körde Sthlm Marathon tappade jag alla krafter efter cirka 3 mil och resultatet blev sämre än jag hoppats. Nu efter ett antal år med Triathlon har j
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 07:00I kalmar kör dem vatten,cola och chips kanske låter konstigt men det funkar riktigt bra
I kalmar kör dem vatten,cola och chips kanske låter konstigt men det funkar riktigt bra
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 11:15När jag sprang sthlm marathon i våras åt jag två st gel. Mitt första marathon men jag kände iaf inte att kraften försvann. Jag drack sportdryck på de flesta stationer ist för vatten. Kände aldrig av att energin försvann. Klämde den första efter 20k och de
När jag sprang sthlm marathon i våras åt jag två st gel. Mitt första marathon men jag kände iaf inte att kraften försvann. Jag drack sportdryck på de flesta stationer ist för vatten. Kände aldrig av att energin försvann. Klämde den första efter 20k och de
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 12:23Chips, cola, ja jag har läst om det. Kanske kan vara något. Men på Sthlm Marathon så har dom väl annan meny tror jag. Men Gel har jag också funderat på. Ska nog överväga det. Tackar för intressanta tips.
Chips, cola, ja jag har läst om det. Kanske kan vara något. Men på Sthlm Marathon så har dom väl annan meny tror jag. Men Gel har jag också funderat på. Ska nog överväga det. Tackar för intressanta tips.
Quote from Funbeat user on 17 December 2010, 14:09På sthlm marathon får man banan, gurka, dextrosol och någon chokladbar om jag minns rätt. Hur bra det går att stoppa i sig det där beror på hur fort man springer och hur mycket man tränat på att äta under löpning tror jag. Men tycker nog att det är betydl
På sthlm marathon får man banan, gurka, dextrosol och någon chokladbar om jag minns rätt. Hur bra det går att stoppa i sig det där beror på hur fort man springer och hur mycket man tränat på att äta under löpning tror jag. Men tycker nog att det är betydl
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 13:03Cola och chips funkade kanon i Kalmar, på sth mara räcker det med 3 gel plus det dom bjuder på
Cola och chips funkade kanon i Kalmar, på sth mara räcker det med 3 gel plus det dom bjuder på
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 14:08Kanon tack för tipsen. Hur ofta ska man ta gel? Var 10e km eller? /F
Kanon tack för tipsen. Hur ofta ska man ta gel? Var 10e km eller? /F
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 20:04Hej
efter 15 k brukar jag dra första, sen märker man när det behövs
Hej
efter 15 k brukar jag dra första, sen märker man när det behövs
Quote from Funbeat user on 23 December 2010, 21:47Nu har jag aldrig sprungit någon sträcka i närheten av ett maraton, men för skidor och cykling tycker jag det funkar utmärkt med vätskeersättning.
Antingen kan man köpa resorb färdigt på apoteket eller blanda sin egen:
2 msk socker, ½ tsk salt på en lite
Nu har jag aldrig sprungit någon sträcka i närheten av ett maraton, men för skidor och cykling tycker jag det funkar utmärkt med vätskeersättning.
Antingen kan man köpa resorb färdigt på apoteket eller blanda sin egen:
2 msk socker, ½ tsk salt på en lite