Quote from Guest on 6 June 2011, 11:36Jag kör vanligen med någon typ av näsklämma när jag kör i simhallar just för att slippa obehaget av vatten i näsan huvudsakligen vid voltvändningar. Men då man har vanan inne och ibland glömmer att sätta på sig näsklämman händer det att jag ibland drar in
Jag kör vanligen med någon typ av näsklämma när jag kör i simhallar just för att slippa obehaget av vatten i näsan huvudsakligen vid voltvändningar. Men då man har vanan inne och ibland glömmer att sätta på sig näsklämman händer det att jag ibland drar in
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 11:46Jag använder också näsklämma och upplever precis som du att man kan bli torr eller irriterad i andningsvägarna efter ett tag. För mig känns dock näsklämma som ett måste då jag lätt får panik annars och drar in vatten i näsan (#) Bästa är väl om man kunde
Jag använder också näsklämma och upplever precis som du att man kan bli torr eller irriterad i andningsvägarna efter ett tag. För mig känns dock näsklämma som ett måste då jag lätt får panik annars och drar in vatten i näsan (#) Bästa är väl om man kunde
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 14:27Jag har inte fått till voltvändningarna särskilt bra men skall göra en satsning hösten 2011 igen. Hur som helst tror jag man vinner ganska mycket på att vänja sig av med den och istället försöka få in utandningen genom näsan jämn och fin. Dels för att man
Jag har inte fått till voltvändningarna särskilt bra men skall göra en satsning hösten 2011 igen. Hur som helst tror jag man vinner ganska mycket på att vänja sig av med den och istället försöka få in utandningen genom näsan jämn och fin. Dels för att man
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 20:30Jag simmar alltid med näsklämma och har inga bekymmer fast loppen kan bli dryga 1½ timma. Är man rädd att tappa dem kan man ju binda fast dem i glasögonen. Så här:
BILD:http://iloapp.bergvikenopenwater.se/data/_gallery//public/0/1250180209_resized.jpg?wid
Jag simmar alltid med näsklämma och har inga bekymmer fast loppen kan bli dryga 1½ timma. Är man rädd att tappa dem kan man ju binda fast dem i glasögonen. Så här:
BILD:http://iloapp.bergvikenopenwater.se/data/_gallery//public/0/1250180209_resized.jpg?wid
Quote from Funbeat user on 7 June 2011, 20:37Haha, najs bild! Tack för den inputen. 🙂
Får testa en 2 km-runda utan avbrott och se hur jag mår i luftvägarna efter den.
Haha, najs bild! Tack för den inputen. 🙂
Får testa en 2 km-runda utan avbrott och se hur jag mår i luftvägarna efter den.
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 15:39Fysiologiskt borde det vara sämre med näsklämma. Jag använde det mycket när jag började lära mig simma för 5-6 år sedan, men det var rätt länge sedan jag skrotade den. Hemligheten är att andas ut genom näsan i första hand, men även mun/näsa beroende på hu
Fysiologiskt borde det vara sämre med näsklämma. Jag använde det mycket när jag började lära mig simma för 5-6 år sedan, men det var rätt länge sedan jag skrotade den. Hemligheten är att andas ut genom näsan i första hand, men även mun/näsa beroende på hu