Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en Edge 705 och den har fungerat bra hittills men idag tänkte jag prova en funktion för första gången, nämligen navigeringen. Jag ritade en runda på Bikeroutetoaster, lade in den som GPX på min 705:a och åkte iväg för att möta polaren som skulle f

Jag läggar in rutten i TCX-format som "Bana" (Course) och väljer sen att köra denna bana (ligger under Träningsmenyn). Då får jag ett färgat steck på kartan där min rutt är. Räcker gott och väl, behöver ingen ytterligare navigationshjälp, inga waypoints o

Nej, det är ungefär det råd jag fått av andra ("skit i gpx, kör med tcx istället" ) men det känns ju rätt löjligt att betala tusentals kronor för en gps som inte klarar så grundläggande saker som att visa en pil om man inte startat på exakt rätt plats.

J

Om du struntar i en waypoint så gnäller den ända tills du är tillbaka på banan mot nästa waypoint... så ska du åka mellan/via A - B - C - D och missar exempelvis B, så kommer den hela tiden gnälla på att du ska vända och åka mot B, ända tills du kommit på

Ok, jag får pröva det. Jag avbröt navigeringen eftersom den pep stup i kvarten och det var ganska långt kvar till nästa waypoint.

Jag håller med om att navigeringen är ganska knölig och eftersom jag dessutom fick strul med kartan igår valde jag att stru