Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNew line-triathlon-suit
You need to log in to create posts and topics.

Jag var idag och kollade på en New Line triathlon-suit. Shit alltså vad ska man tro? Det var unisex-modell. Jag är 158cm och provade en small. Torson var jättelång och redan där kunde ju även jag inse att detta inte var något för mig, men den duktiga förs

Säger som så många andra här med goda erfarenheter, ring Lena på Lewasport. Hon är väldigt duktig på att få rätt på vilken storlek som behövs bara genom mail/telefon och hon har hållt på ett bra tag.
Själv handlar jag gärna på chainreactioncycles eller på

Har just köpt en Orca via klubben den är riktigt trevlig!

jag röstar för Lewasport, bra utbud.

Jag har handlat en Orca från Wiggle. Valde storlek efter bröstmått vilket för min del ledde till att jag nu har en dräkt som är som ett korvskinn på. Ganska knepig att trä på sig men väl på sitter den gott, om än väldigt kroppsnära, vilket kanske är idén.

Den bör sitta väldigt kroppsnära för att fungera, i alla fall om man vill att det ska gå att simma "fort" 🙂

Jag kommer nog plana, så fort jag kommer simma då.... hehe

Hej,

Tvådelad är skönt att ha då kan du välja delar som passar sin kropp. Craft, Orca, Newline, DeSoto är smaksak. Jag gillar DeSoto för de har kompressionsstöd (sitter åt på ett skönt sätt).

Surfa

Mvh

Roger