Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNew York
You need to log in to create posts and topics.

Hej...
Befinner mig i New York just nu under hostlovet. I narheten av hotellet ligger cykelaffaren "bicyklehabitat". Har aljer de bl.a.en Specialized Tarmac med Ultegra komponenter for 3 600 $. ( ca 24 000 SEK) gissa omk jag ar sugen....men problemet ar t

Köp en cykelväska, kan alltid säljas. Blir lite extra kostnad för flyget men det brukar löna sig.
Både jag och en kompis har gjort så.

Var i cykelbutiken igen nu. Ska pa torsdag provcykla en Specialized tarmac (3200$) och en Trek Madone 5,2 (3000$)
Cykelvaskan de saljer ar fran Svenska Thule 🙂
Bara inte svenska tullen vill ha en massa pengar sen vid hemkomsten.
Kanske bast att kora nag

Hur många signaturer för att få provcykla? Jag fick signera 5 ggr o skriva under längst ned för att få ta den med mig... Typ: "Jag är medveten om att jag kan skada mig om jag cyklar omkull".
Se till väskan ser begagnad ut också, några klistermärken etc.

Risken att bli stoppad i tullen på Arlanda är inte så stor, men stooor ny väska kan nog väcka de eventuella tullare som sitter där.

Tullen kan avkräva dig utförselbevis (eller nåt i den stilen) för att se att du hade med dig cykeln när du lämnade Sverige

Jag har rest till USA med cykelväska några ggr och aldrig fått något sk. utförselbevis förutom bagage tag kopian. Har aldrig haft något problem med tullen (inte med cyklar i väska iallafall, saker i kartong plockar dom in på en gång). Förresten hur ska en

Det är ju inte så att allt man för in måste förtullas. Men om det är uppenbart att man inhandlat det bara för att ta hem det blir det problem.

Tack for alla inlagg.
Gar fortfarande och funderar om jag ska kopa min tarmac eller om jag ska strunta i det...
Men den ar ju sa lacker...svart och gul,,,
Idag regnar det, kanske bra lage att provcykla och gora den smutsig. (H)
Pa lordag reser vi hem til

Reser man hyfsat lätt så blir det nog ingen övervikt ( cykel 6,5-7,5 kg )

Väskorna brukar väga runt 10