Quote from Guest on 1 November 2009, 07:36Hej alla kloka triathleter,
Lutar åt att göra IM-debut i sommar i Nice. Är en smula fundersam eftersom cyklingen verkar riktigt tuff med höjdskillnader över 1000 m. Vet hur bergsvägarna ser ut där nere och det inger respekt.
Nån som kört (eller känner
Hej alla kloka triathleter,
Lutar åt att göra IM-debut i sommar i Nice. Är en smula fundersam eftersom cyklingen verkar riktigt tuff med höjdskillnader över 1000 m. Vet hur bergsvägarna ser ut där nere och det inger respekt.
Nån som kört (eller känner
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 07:46Hej,
Jag har själv inte kört Nice men har en d vän och granne som gjort det. Han bekräftar det du säger om att cyklingen är kuperad. Många kör av den anledningen vanliga linjecyklar. Har du möjlighet att träna cykel i kuperad terräng är det en STOR förd
Hej,
Jag har själv inte kört Nice men har en d vän och granne som gjort det. Han bekräftar det du säger om att cyklingen är kuperad. Många kör av den anledningen vanliga linjecyklar. Har du möjlighet att träna cykel i kuperad terräng är det en STOR förd
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 08:18Conny Johansson kör i Falköpings CK så du kan söka honom där eller på räddningstjänsten i Falköping.
Hälsa från mig.
Conny Johansson kör i Falköpings CK så du kan söka honom där eller på räddningstjänsten i Falköping.
Hälsa från mig.
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 12:04Kristoffer,
Mina erfarenheter av Nice är att det är en fin simbana. Rakt ut från stranden och tillbaka, detta i två varv. Bra temp i vattnet. Cyeklbanan är mycket kuperad. Första 2 milen går ganska flackt i en dalgången, men sedan börjar bergen. Massor av
Kristoffer,
Mina erfarenheter av Nice är att det är en fin simbana. Rakt ut från stranden och tillbaka, detta i två varv. Bra temp i vattnet. Cyeklbanan är mycket kuperad. Första 2 milen går ganska flackt i en dalgången, men sedan börjar bergen. Massor av
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 16:32Du har fel eftersom jag inte heter Filip och Conny Johansson visst det kör för Falköpings CK o jobbar på räddningstjänsten.
Du har fel eftersom jag inte heter Filip och Conny Johansson visst det kör för Falköpings CK o jobbar på räddningstjänsten.
Quote from Lotta W on 1 November 2009, 18:31Jag var i Nice i somras och körde och kan dessvärre inte rekommendera tävlingen, iallafall inte till personer som har livet kärt. Cykelsträckan har tt om farliga passager och dåliga vägar och arrangören är inte alert på att märka ut revor i vägen ens efte
Jag var i Nice i somras och körde och kan dessvärre inte rekommendera tävlingen, iallafall inte till personer som har livet kärt. Cykelsträckan har tt om farliga passager och dåliga vägar och arrangören är inte alert på att märka ut revor i vägen ens efte
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 22:36Hmm...
Stort tack för hjälpsamma svar Conny och Christer! Blev möjligen lite avtänd av Christers svar. Kan nog ta en hel del sura uppförsbackar men om man sen inte vågar köra för fullt nerför så börjar det ju bli riktigt segt. Till saken hör att mina för
Hmm...
Stort tack för hjälpsamma svar Conny och Christer! Blev möjligen lite avtänd av Christers svar. Kan nog ta en hel del sura uppförsbackar men om man sen inte vågar köra för fullt nerför så börjar det ju bli riktigt segt. Till saken hör att mina för
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 10:55Jag är mer positiv till Nice, om man kan acceptera en kuperad cykling. Självklart finns det risker i utförsåkningen, men livet är ju ej riskfritt. Nice har ju ett trevligt väder, inspirerande miljö och mycket publik. Men du gör nog en bättre tid i Kalmar.
Jag är mer positiv till Nice, om man kan acceptera en kuperad cykling. Självklart finns det risker i utförsåkningen, men livet är ju ej riskfritt. Nice har ju ett trevligt väder, inspirerande miljö och mycket publik. Men du gör nog en bättre tid i Kalmar.