Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNishiki comp testat någon?
You need to log in to create posts and topics.

Är lite sugen att börja cykla till jobbet Boden - Luleå ( 40 km) och har kollat på en Nishiki comp. Är det någon som har erfarenhet av den cykeln? Den ligger inom min prisklass ( ca 6000) men jag har ingen erfarenhet av cykling. Är det orimligt att tänka

Hej. Jag har en Nishiki Comp av förra årets modell. Jag köpte den i syfte att pendla till jobbet samt motionscykla på fritiden och den låg lagom i pris som du också verkar tycka Jag kan säga att jag nu ångrar att det blev just den, då den känns mer som en

Skulle också föreslå en instegsracer. Det är ju trots allt 8 mil om dagen du ska förflytta dig.

Så har jag då blivit med racer cykel, en Merida Ride 88. Fick ett riktigt hyggligt pris då gubben också köpte cykel fast en hybrid, han har inte tänkt använda den riktigt på samma sätt som jag så han fastnade för en Merida s-presso Hybrid. Vi stack ut på

Nacken är primärt en träningssak. Har du någon form av glasögon kan det vara bra med skalmfriare varianter så att man kan titta framåt utan att behöva lyfta huvudet lika mycket.

Kan nog vara glasögonen som är problemet. Jag är halvblind utan 😉 jag får testa med kontaktlinser. Problemet är att då blir jag känslig för fartvinden.

Jag har haft liknande problem med nacken, bytte till en kortare styrstam då blev det mycket bättre. Nu har jag köpt en ny hoj och då är nackproblemen tillbaka, dock i mindre skala. Har också försökt börja slappna av mer med armarna och det har också haft

Troligen vanesak, har du sadeln vågrät som utgångsläge?
Nackontet bör inte uppträda efter 2 mil, det kan bli bättre ju mer du cyklar.
Vanligaste orsaken skulle jag säga är för dålig bålstyrka, vilket gör att man blir hängandes över styret. Också vanligt