Quote from Guest on 9 June 2012, 16:26Kanke är en dum fråga, men jag har bara cyklat på citybikes tidigare. Jag undrar hur man vet vilken växel som är i? På den vänstra växel står det siffrorna 3 och 1 och på den högra står det 9 och 1. Jag förstår inte hur man vet det. Hoppas någon vänlig sj
Kanke är en dum fråga, men jag har bara cyklat på citybikes tidigare. Jag undrar hur man vet vilken växel som är i? På den vänstra växel står det siffrorna 3 och 1 och på den högra står det 9 och 1. Jag förstår inte hur man vet det. Hoppas någon vänlig sj
Quote from Ragnhild Svens on 9 June 2012, 16:36Du har 3 klingor fram och 9 drev bak det blir sammanlagt 27 växlar. Det är nog bäst att ut och testa!
Mellandrev fram (2) och samma bak (4-5) ger en ganska lätt vardaglig utväxling. I vanlig cykling använder man knappast inte de mest extrema kombinatione
Du har 3 klingor fram och 9 drev bak det blir sammanlagt 27 växlar. Det är nog bäst att ut och testa!
Mellandrev fram (2) och samma bak (4-5) ger en ganska lätt vardaglig utväxling. I vanlig cykling använder man knappast inte de mest extrema kombinatione
Quote from Rasmus Olsson on 9 June 2012, 16:38Du behöver inte veta vilken växel som är i. Är det för tungt, växlar du till en lättare, är det för lätt, växlar du till en tyngre. Det ger sig efter ett tag.
Du behöver inte veta vilken växel som är i. Är det för tungt, växlar du till en lättare, är det för lätt, växlar du till en tyngre. Det ger sig efter ett tag.
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 18:37Man kan se det lite som att de vänstra (fram) är en slags grovväxlng, det är ganska stora steg mellan dem, och bak finjustering. Mellan fram funkar nog för det mesta, stora när det går fort (utför) och lilla om det är brant uppför, sedan finjusterar man h
Man kan se det lite som att de vänstra (fram) är en slags grovväxlng, det är ganska stora steg mellan dem, och bak finjustering. Mellan fram funkar nog för det mesta, stora när det går fort (utför) och lilla om det är brant uppför, sedan finjusterar man h
Quote from Funbeat user on 9 June 2012, 19:45Tack för tipsen! Det börjar klarna lite mer nu 🙂 Jag ska ge mig ut imorgon och öva lite, övning ger färdighet.
Tack för tipsen! Det börjar klarna lite mer nu 🙂 Jag ska ge mig ut imorgon och öva lite, övning ger färdighet.