Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Kan man nollställa tid och sträcka för "Min träningsutrustning" ?
Det är ju nytt år och jag är bara intresserad av hur långt jag cyklat per år. Bäst vore om man fick två kolumner. En kolumn för "valbar tidsperiod" samt en "total-kolumn".

Låter som en utmärkt funktion, jag kör med dubbla kedjor på cykeln och brukar varva efter ca 40 mil för att hålla nere slitaget på kassett mm.
Med dubbla kolumner skulle det bli lätt att hålla koll då.

Nää, utrustning och träning är olika saker. Det finns redan statistik över träningen. Kolla i din kalender och ställ sen in att visa ett visst år + en/flera träningsform/er. Längst ner på sidan finns en summering.

Man kan också kolla i diagrammet.

Själv

Håller med Markus här, om du är intresserad av hur mycket du cyklat ett år så kollar du de träningsformerna i kalendern.
Om du är intresserad av hur långt _cykeln_ gått kan man ju inte nolla för varje år?

Tänk som att det fortfarande fanns skomakare och att ni kunde ta med era löpardojjor dit. Samt att ni har 3 par som ni använder till samma sak, dvs löpning.

Ja Andreas? Jag förstår ej poängen?
Vill jag se hur mycket jag löpt kollar jag träningsdagboken efter löpning.
Vill jag kolla hur långt varje par skor gått så kollar jag träningsutrustning.

Om jag vill kan jag göra en notis om när jag sulat om skorna, ty

Oftast använder vi cykeldator för att kunna fylla i träningstid. Det ska inte vara så svårt att göra en anteckning i almanackan, 1/1, om vad det det står på cykeldatorn. Dvs, få en nollställning.

AT och Daniel - Poängen är väl att det skulle vara smidigt. Precis som det är smidigt att ha Funbeat för att registrera träning och totallivslängd på träningsutrustning istället för i almanackan som hänger i köket.

Låt säga att man har 3 cyklar som man v

Jag tycker att det funkar bättre at kolla på prylarna.

Ja man bör iaf kontrollera när trippmätaren säger till.

12