Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNorthwave Celcius Arctic GTX Vint …
You need to log in to create posts and topics.

12

Er det noen som har erfaringer med disse.
Varme ?
Små i størlse ?
Stive i sålen ?
Bra lukking rundt ankel ?

Våknet opp til -18 blå på termometret i dag.

Jag har Fahrenheit som vinterkängor men Celsius är troligtvis varmare. Du får nog gå upp ett par storlekar ifall du ska ha i sulor och yllesockar. Det beror ju på hur dina fötter ser ut.

Tidningen Tour testar 8 olika vinterskor i senaste numret, 12/2012

De tyckte att Northwave Celsius Artic GTX var de varmaste
Vilka andra modeller som var med och en video om testet finns här:
http://www.tour-magazin.de/technik/test_center/bekleidung/sch

Hej!

Jag har ett par såna skor sedan någon månad.

Samma storlek som i mina vanliga skor.
Styva i sulan, ja. Det är en riktig cykelsko.
Runt ankeln sitter en kraftig elastisk del av skon som gör att det sluter tätt. Ungefär som en längdåkningskänga.
Skon

Jag har också ett par dylika.

Jag har rätt breda fötter men brukar komma undan med 44 i vanliga skor. Har 45 i Shimanoskor på sommaren och de sitter egentligen lite tight på sidorna av framfoten men de får hänga med tills jag slitit ut dem. Northwaven i

Rekomenderas!
Gick upp en storlek mot normalt för att få plats med en tjockare strumpa vilket fungerat bra. Har en ganska bred fot.

Supert, da "går" jeg for et par av dem i str. 47.
Jeg var like ved å svima av i dursen forleden når blodet vente tilbake i foten etter en tur i mine gammle Shimano. Og, da var det ikke mer en 4 minus.

Aj nej fy.... så ska du inte ha det.

Perfekt tråd för min del som sitter och söker runt efter ett par vinterskor. Har varit ute och kört med sommarskor och överdrag i -22 och det vill jag inte göra om 🙁

Någon som har sett någon bra deal på någon site? Jag har kollat runt en hel del, men ty

Jag köpte från Wiggle. Inte billigast men smidiga att göra returer till. Jag beställde nämligen två storlekar och skickade tillbaka de som inte passade.

http://www.wiggle.co.uk/northwave-celsius-arctic-gtx-gore-tex-winter-mtb-boots/

Om du kollar på andr

12