Quote from Guest on 18 October 2011, 15:57Finns inga klubbar för veterancyklister, som kör gamla 40-talshojar och återupplivar alla minnen från repmånader på cykelskyttebataljon. Kronans stålhjälm m/37 kan säkert också inhandlas för dem, som vill åka med störthjälm.
Försvarets robusta cyklar finn
Finns inga klubbar för veterancyklister, som kör gamla 40-talshojar och återupplivar alla minnen från repmånader på cykelskyttebataljon. Kronans stålhjälm m/37 kan säkert också inhandlas för dem, som vill åka med störthjälm.
Försvarets robusta cyklar finn
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 18:44Det er jo også noen her inne som går på ski.
Tror ikke det blir en sukses å ta søndagens familie-skituren på skiende som er på bilde.
BILDE:http://2.bp.blogspot.com/_iCX_93y4yXA/SYB4S_jo81I/AAAAAAAAAEs/8Ti5gZZ7SDM/s320/Gamle+ski+2.jpg
Send de gamle sy
Det er jo også noen her inne som går på ski.
Tror ikke det blir en sukses å ta søndagens familie-skituren på skiende som er på bilde.
BILDE:http://2.bp.blogspot.com/_iCX_93y4yXA/SYB4S_jo81I/AAAAAAAAAEs/8Ti5gZZ7SDM/s320/Gamle+ski+2.jpg
Send de gamle sy
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 22:40Jag gillar kronans LTAC. Hittade en i ett dike i Norrbotten där bara ena handtaget stack upp ur vattnet. Drog upp den, spolade av den, pumpade däcken och smörjde kedjan. Sen cykelpendlade jag längs en vandringsled 3½ mil t/r varje dag i ett halvår. Riktig
Jag gillar kronans LTAC. Hittade en i ett dike i Norrbotten där bara ena handtaget stack upp ur vattnet. Drog upp den, spolade av den, pumpade däcken och smörjde kedjan. Sen cykelpendlade jag längs en vandringsled 3½ mil t/r varje dag i ett halvår. Riktig
Quote from Funbeat user on 18 October 2011, 23:39Trist med stölden. Men vad betyder LTAC?
Trist med stölden. Men vad betyder LTAC?
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 00:30Lätt AttackCykel 🙂
Lätt AttackCykel 🙂
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 08:54Lätt Terräng Attack Cykel
Lätt Terräng Attack Cykel
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 09:40Ha, ha,
tycker snarare att kronans gamla hojar förtjänar benämningen "tung terräng attackcykel" (TTAC) :-).
Ha, ha,
tycker snarare att kronans gamla hojar förtjänar benämningen "tung terräng attackcykel" (TTAC) :-).
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 09:56Tror det är Lätt Terränggående Attack Cykel det står för, och då lätt som i att den klarar av lätt terräng, inte att cykeln i sig är lätt 😛
Tror det är Lätt Terränggående Attack Cykel det står för, och då lätt som i att den klarar av lätt terräng, inte att cykeln i sig är lätt 😛
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 10:04När vi pratar om veteran cyklar, kan inte fixies ses som en variant på det. Cyklar utan frihjul är ju en riktigt gammal grej. Hade man sen haft träfälgar på dom också så tycker jag det börjar bli riktigt tufft.
Sam Wittingham, mest känd för upprepade rek
När vi pratar om veteran cyklar, kan inte fixies ses som en variant på det. Cyklar utan frihjul är ju en riktigt gammal grej. Hade man sen haft träfälgar på dom också så tycker jag det börjar bli riktigt tufft.
Sam Wittingham, mest känd för upprepade rek