Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNy cykel
You need to log in to create posts and topics.

12

Har varit och kollat på en cykel som jag funderar på att köpa inför Vätternrundan. Jag är ingen tävlingscyklist utan skall göra VR mer för att det är en kul grej och vill därmed även kunna använda cykeln till vardags efteråt samt att jag inte vill betala

Jag körde min första vättern på en citybike med breda däck. Det gick, men är inget att rekommendera. Smala däck med högt tryck är viktigt, därefter vikten på hojjen.

Sedan behöver du inte köpa stänkskydd för VR, däremot vill du säkert ha det om du ska ha

Cykeln jag kollade på har ganska så smala däck, inte som en racer men definitivt inte som min andra cykel som är en treväxlad tantcykel. Cykeln har även 24 vxl och det borde väl definitivt räcka till.

Ja, sadelväska med pump och slang kan nog vara bra at

Ipod är inte att rekommendera, man hör inte om det kommer någon bakom som kör förbi, plötsligt kommer en klunga med 50+ cyklister i drygt 40, bra att ha koll på det redan innan. Sen är det kul att kunna kommunicera med sina medcyklister, ett trevligt insl

Jag har kört minst två år med radio/mp3-spelare på VR men slutade med det för att det blev svårt att kommunicera med de övriga i gruppen (plus att den pajjade ett år när det regnade massor). Jag tycker personligen att musik gör att det är mycket lättare a

mp3 tycker jag att du kan ha om du tränar med det för då är du ju van vid det. och du kommre ju antagligen inte cykla så fort och då är det ingen större fara bara du vet var du har cykeln och inte gör några konstiga manövrar. men för snabbcyklister som li

Håller med kalle om du kör ensam med musik och är van med det så är det inget problem 😉 men iklunga :@

word 😉

Eller - ha bara en hörlur, det har alltid jag. Då kan man både lyssna på musik och höra vad som händer runtomkring...

Ja, och så kan man växla öra så att de får vila sig mellan varven 😉

12