Quote from Guest on 28 February 2012, 13:45Funderar på att börja cykla lite, men är som sagt NYBÖRJARE så har ingen aning om vad jag behöver eller något alls faktiskt.
Så tänkte höra om någon här man tipsa om en cykel för under 10k som jag kan börja cykla på och som går använda till Vätternrundan
Funderar på att börja cykla lite, men är som sagt NYBÖRJARE så har ingen aning om vad jag behöver eller något alls faktiskt.
Så tänkte höra om någon här man tipsa om en cykel för under 10k som jag kan börja cykla på och som går använda till Vätternrundan
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 13:55Billigaste instegsracern hos valfri Cykelhandlare.. brukar finnas från 7-8 tkr och uppåt... 🙂
Billigaste instegsracern hos valfri Cykelhandlare.. brukar finnas från 7-8 tkr och uppåt... 🙂
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 15:06Jag skulle välja någon kunnig cykelhandlare.
Jag skulle välja någon kunnig cykelhandlare.
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 15:26Okej, men cykelhandlare brukar oftast vara en held el dyrare än att beställa från internet osv..
Sen har jag hört att det är rätt dåligt andrahandsvärde på cyklar så kanske köpa en bättre beg?
Okej, men cykelhandlare brukar oftast vara en held el dyrare än att beställa från internet osv..
Sen har jag hört att det är rätt dåligt andrahandsvärde på cyklar så kanske köpa en bättre beg?
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 15:31Om du är nybörjare, så rekommenderar jag att prova ut en cykel i en butik och där få den inställd efter dig..
Alternativt köpa den online och sen göra en bike fit hos någon cykelkunnig... men att beställa på nätet som nybörjare och sen ställa in den själ
Om du är nybörjare, så rekommenderar jag att prova ut en cykel i en butik och där få den inställd efter dig..
Alternativt köpa den online och sen göra en bike fit hos någon cykelkunnig... men att beställa på nätet som nybörjare och sen ställa in den själ
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 15:57Eller alternativet att m h a halvt cykelkunnig bekant köpa en beg på Blocket för ett par tusen, och sedan efter att du blivit biten o vet lite vad du vill ha köpa en ny?
Eller alternativet att m h a halvt cykelkunnig bekant köpa en beg på Blocket för ett par tusen, och sedan efter att du blivit biten o vet lite vad du vill ha köpa en ny?
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 17:51Det kostar ingenting att gå till en cykelhandlare och titta på olika alternativ. Är cykelhandlaren kunnig och trevlig kanske du väljer att handla hos honom/henne. Annars kan du säkert få lite matnyttig information med dig.
Jag var i samma situation som d
Det kostar ingenting att gå till en cykelhandlare och titta på olika alternativ. Är cykelhandlaren kunnig och trevlig kanske du väljer att handla hos honom/henne. Annars kan du säkert få lite matnyttig information med dig.
Jag var i samma situation som d
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 13:35Tack för alla tips!
Men ingen spec cykel ni skulle kunna rekommendera eller avråda från?
Tack för alla tips!
Men ingen spec cykel ni skulle kunna rekommendera eller avråda från?
Quote from ellen olsson on 29 February 2012, 13:59Njae, det viktigaste är att cykeln passar dig. 🙂
Vi kan rekommendera olika handlare om du berättar var du bor och brukar resa.
Njae, det viktigaste är att cykeln passar dig. 🙂
Vi kan rekommendera olika handlare om du berättar var du bor och brukar resa.
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 19:52Var hos en cykelhandlare och hörde, vart där erbjuden en Scott S40 -10 för 5000:-. Han sa den var i rätt storlek för mig, det var även den enda cykeln de hade beggad. Tror ni det är ett bra köp?
Jag kan som sagt INGENTING om cyklar alls!
Var hos en cykelhandlare och hörde, vart där erbjuden en Scott S40 -10 för 5000:-. Han sa den var i rätt storlek för mig, det var även den enda cykeln de hade beggad. Tror ni det är ett bra köp?
Jag kan som sagt INGENTING om cyklar alls!