Quote from Guest on 27 January 2010, 12:35Har tänkt att köpa en ny cykel till våren.
Då jag är lite till åren och inte tänkte vinna klungspurter eller bergspris så funderar jag på att köpa en s.k komfortracer.Är det nån som har några tips??
Har tänkt att köpa en ny cykel till våren.
Då jag är lite till åren och inte tänkte vinna klungspurter eller bergspris så funderar jag på att köpa en s.k komfortracer.
Är det nån som har några tips??
Quote from j sollerman on 27 January 2010, 12:45Det blir aldrig fel med en cannondale!
Det blir aldrig fel med en cannondale!
Quote from Funbeat user on 27 January 2010, 13:31Jag körde med en Bianchi 928 C2C förra året utan några som helst komfortproblem.
Jag körde med en Bianchi 928 C2C förra året utan några som helst komfortproblem.
Quote from Funbeat user on 27 January 2010, 13:34Specialized Roubaix är omtalad för sin komfort. Finns i billigare modell av aluminium: Specialized secteur.
Det viktiga är att du testar flera olika modeller och ser vilken som passar just dig.
Specialized Roubaix är omtalad för sin komfort. Finns i billigare modell av aluminium: Specialized secteur.
Det viktiga är att du testar flera olika modeller och ser vilken som passar just dig.
Quote from Funbeat user on 27 January 2010, 16:41Börja med en budget.
Börja med en budget.
Quote from Funbeat user on 29 January 2010, 07:34Jag köpte en begagnad men mycket fin Scott Sportser för under halva nypriset på blocket. Är supernöjd. Ha koll så du får rätt storlek bara.
Jag köpte en begagnad men mycket fin Scott Sportser för under halva nypriset på blocket. Är supernöjd. Ha koll så du får rätt storlek bara.
Quote from Funbeat user on 29 January 2010, 10:51En komfortracer har ett högre styrrör i förhållande till sadelhöjden så att du sitter mer upprätt.
De flesta märken har komfortmodeller.
En komfortracer har ett högre styrrör i förhållande till sadelhöjden så att du sitter mer upprätt.
De flesta märken har komfortmodeller.
Quote from Funbeat user on 29 January 2010, 13:18De flesta har en annan geometri för övrigt också.
De flesta har en annan geometri för övrigt också.