Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNy hoj = bättre?
You need to log in to create posts and topics.

12

Behöver lite hjälp med ett beslut jag försöker ta och det är lite olika delar av mig som inte håller med varandra. Vissa tycker, "Aboslut, nya prylar är skitbra", "Det ser mer seriöst ut och du ser fräckare ut", "Du blir direkt flera minuter snabbare" och

Klart man blir lite bättre med bättre prylar! Min inställning är att om man har råd och själv tycker att det är värt det, så är det bara uppgradera. Det gör ju att det blir roligare att träna, vi tränar mer, och blir därmed bättre! 🙂

Prylar är bra!

Förstår inte riktigt hur det kan vara en trade-off? Köpa ny cykel ELLER träna hårt? Varför inte köpa ny cykel OCH träna hårt 😉

Ja, det gör stor skillnad att kunna få till en riktigt bra tempoställning. Geometrin på de flesta linjehojar omöjliggör en rik

Min Felt b16 kom idag, just do it!

Ska du köra långa distanser är en tempohoj att föredra. Det är stor skillnad att sitta länge på en tempo än en linje. Går liksom inte att jämföra.

Jag har en extremt fin linjecykel och trodde inte att skillnaden skulle bli så stor. Men det blev det.

Bäs

Var väl inte det svaret jag hade hoppats på (eller innerst inne var det nog det) =)

Men låter som det är en stor skillnad i upplevelse och bekvämlighet mellan en tempo och linjehoj. Trodde inte det var sådan stor skillnad i prestanda eller hur man ska k

Nu är vi kanske ute och cyklar, men.. Fart beror mycket på vilken distans och bana du tänkt att köra. Backigt, ja då är linjehojen ett bra val, pannakaksplatt då är tempohojen att föredra.
Viktigt är rätt sittställning. Om du sitter som vår vän Björn Ande

Tack för svar. Låter som med en ordentlig inställning och på plan mark som de flest av mina genomförda triathlon varit på så kan det ge en del fördel med en tricykel. Blir nog till att unna mig en sådan.

Pierre, köpte mig en cervelo p2 för ett tag sen och gjorde en grundinställning hos handlaren, jag trivs utmärkt med den och ångrar inte en sekund köpet

Kollade lite på Cervelo P2 men tror det blir en Felt B16, den har liksom på något sätt växt på mig. Blir väl så när man slutligen fastnar för något och innan man köpt de.

Ska väl bara mäta upp mig ordentligt och höra med Felt. De har anvisning för mått m

12