Quote from Guest on 21 April 2010, 05:39Jag köpte min första racer/landsvägscykel i helgen och har nu hunnit testa den så smått. En ny erfarenhet som nog kräver lite övning.
Kan någon ge några generella tips/råd vad man bör tänka på när man börjar köra racer, typ inställningar av cykeln, sitts
Jag köpte min första racer/landsvägscykel i helgen och har nu hunnit testa den så smått. En ny erfarenhet som nog kräver lite övning.
Kan någon ge några generella tips/råd vad man bör tänka på när man börjar köra racer, typ inställningar av cykeln, sitts
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 05:49Se till att du har sittställning som ger en bra trampteknik. Sedan anpassar du styrstammen/styre efter det.
Du kommer att ha ont i rygg, skuldror och nacke initialt.
Se till att du har sittställning som ger en bra trampteknik. Sedan anpassar du styrstammen/styre efter det.
Du kommer att ha ont i rygg, skuldror och nacke initialt.
Quote from Rasmus Olsson on 21 April 2010, 06:18Läs alltid Bruses sadelskola: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Läs alltid Bruses sadelskola: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 09:24Fick du inte hjälp med sittställning och inställningar när du köpte cykeln?
Fick du inte hjälp med sittställning och inställningar när du köpte cykeln?
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 10:54Det finns mycket mellan tummen och petfingret i generella inställningar.
Det finns mycket mellan tummen och petfingret i generella inställningar.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 19:15David: Ok, jag körde en sväng ikväll och sänkte sadeln och höjde styret lite. Jag tror det är rätt bra nu. Det var iaf mycket bättre än tidigare.
Bruse: Jag ska kolla...
Henrik: Jag fick en del hjälp.
David: Ok, jag körde en sväng ikväll och sänkte sadeln och höjde styret lite. Jag tror det är rätt bra nu. Det var iaf mycket bättre än tidigare.
Bruse: Jag ska kolla...
Henrik: Jag fick en del hjälp.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 22:22Är man ny kan man även vinkla upp styret lite. Träna mycket Core, simma gärna lite bröstsim emellanåt för att röra på axlar nacke.
Tog mig ca 2 år att komma ner lågt utan att tycka det var jobbigt
Är man ny kan man även vinkla upp styret lite. Träna mycket Core, simma gärna lite bröstsim emellanåt för att röra på axlar nacke.
Tog mig ca 2 år att komma ner lågt utan att tycka det var jobbigt