Quote from Guest on 18 July 2010, 17:57Halloj!
Efter att ha läst runt lite och kolla youtube så bestämde jag mig för att ändra min sadelpos. Jag sänkte den 1 cm och flyttade fram den 2 cm cirka. Det känns som att jag sitter mer rätt nu än tidigare. Mycket mer attack/push/driv känns det som. F
Halloj!
Efter att ha läst runt lite och kolla youtube så bestämde jag mig för att ändra min sadelpos. Jag sänkte den 1 cm och flyttade fram den 2 cm cirka. Det känns som att jag sitter mer rätt nu än tidigare. Mycket mer attack/push/driv känns det som. F
Quote from Rasmus Olsson on 18 July 2010, 18:07Har du läst denna? http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Har du läst denna? http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 19:51"Jag sänkte den 1 cm och flyttade fram den 2 cm cirka."
tänk på att när du sänker sadeln, så kommer den automatiskt längre fram. försök att bara göra en ändring i taget .
"Jag sänkte den 1 cm och flyttade fram den 2 cm cirka."
tänk på att när du sänker sadeln, så kommer den automatiskt längre fram. försök att bara göra en ändring i taget .
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 19:58Jajjemen Bruse, jag har läst den. Utifrån den (kör upp en bok i röven och mät osv :D) så hade jag rätt inställning tidigare men det kändes allt för mycket som att jag sträckte mig efter trampor och styre så jag bestämde mig för att ändra och testa. Som ja
Jajjemen Bruse, jag har läst den. Utifrån den (kör upp en bok i röven och mät osv :D) så hade jag rätt inställning tidigare men det kändes allt för mycket som att jag sträckte mig efter trampor och styre så jag bestämde mig för att ändra och testa. Som ja
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 21:17>"Utifrån den (kör upp en bok i röven och mät osv Smiley) så hade jag rätt inställning tidigare men det kändes allt för mycket som att jag sträckte mig efter trampor och styre så jag bestämde mig för att ändra och testa. Som jag skrev så får jag bättre dr
>"Utifrån den (kör upp en bok i röven och mät osv Smiley) så hade jag rätt inställning tidigare men det kändes allt för mycket som att jag sträckte mig efter trampor och styre så jag bestämde mig för att ändra och testa. Som jag skrev så får jag bättre dr
Quote from Rasmus Olsson on 18 July 2010, 21:18"Fråga, vilken led på stortån menar du? Den främre som gör att du kan böja den främre delen av stortån eller är det den bakre, där tån sitter fast i foten så att säga? "
Den bakre. På mig är den fastskruvad på höger fot.
Markku, du har rätt. Inte ens ja
"Fråga, vilken led på stortån menar du? Den främre som gör att du kan böja den främre delen av stortån eller är det den bakre, där tån sitter fast i foten så att säga? "
Den bakre. På mig är den fastskruvad på höger fot.
Markku, du har rätt. Inte ens ja
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 21:29En vinterträning brukar vara lagom testperiod, efter förändringar av sittställningen.
En vinterträning brukar vara lagom testperiod, efter förändringar av sittställningen.
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 22:04Visst är de bra om nybörjare får generella råd.
Någonstans måste man ju börja.Faran med sådan råd är att man tar dessa på för stort allvar. I verkligheten kan ju de framräknade måtten vara flera centimeter från de egna optimala inställningarna.
En vari
Visst är de bra om nybörjare får generella råd.
Någonstans måste man ju börja.
Faran med sådan råd är att man tar dessa på för stort allvar. I verkligheten kan ju de framräknade måtten vara flera centimeter från de egna optimala inställningarna.
En vari
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 15:32I forbindelse med innstilning av sete ol.
Jeg har lagd meg en sykkellogg over instillinger å velikehold, som henger der sykklene er oppstilt.
Høyde på styret over marken, avstand mellom styret-sete, sethøyde over marken.
1-9-2009 skiftet kjede og kass
I forbindelse med innstilning av sete ol.
Jeg har lagd meg en sykkellogg over instillinger å velikehold, som henger der sykklene er oppstilt.
Høyde på styret over marken, avstand mellom styret-sete, sethøyde over marken.
1-9-2009 skiftet kjede og kass